اپلیکیشن

تلفن همراه

October 18, 2024
17:19 جمعه، 27ام مهرماه 1403
کد خبر: 175869

دونالد ترامپ: مدیرعامل اپل برای اعتراض به تصمیم‌های اروپا با من تماس گرفت

منبع: Zoomit

ترامپ می‌گوید تیم کوک، مدیر عامل اپل، برای شکایت از اتحادیه اروپا با او تماس گرفته است.

رئیس‌جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده‌ی آمریکا، دونالد ترامپ، می‌گوید درصورت انتخاب مجددش به‌عنوان رئیس جمهور، اجازه نمی‌دهد اتحادیه اروپا از شرکت‌های آمریکایی سوءاستفاده کند. این موضوع پس‌از تماس تیم‌کوک، مدیرعامل اپل با دونالد ترامپ مطرح شد.

ترامپ می‌گوید تیم‌کوک از او خواسته تا از اتحادیه اروپا شکایت کند. چراکه اپل میلیاردها دلار از طرف اتحادیه اروپا جریمه شده است. این سخنان ضمن بیانیه ترامپ در پادکست PBD عنوان شد؛ او گفت اتحادیه اروپا به‌تازگی آمریکا را ۱۵ میلیارد دلار جریمه کرد و سپس ۲ میلیارد دلار دیگر نیز جریمه شدند.

ترامپ به جریمه‌ی ۲ میلیارد دلاری اپل از طرف اتحادیه اروپا اشاره می‌کند. در آن زمان کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه‌ی اروپا) عنوان داشت اپل از طریق سیاست‌های اپ استور (فروشگاه داخلی گوشی آیفون) اجازه نداده است که اسپاتیفای و سایر رقبای اپل موزیک روش‌های جایگزین تهیه‌ی اشتراک را به مشتریانشان اطلاع دهند. اتحادیه اروپا معتقد است بعضی از این اشتراک‌ها ارزان‌تر تمام می‌شوند.

همچنین در دعوای دیگری اتحادیه اروپا جریمه‌ی سنگین ۱۴٫۴ میلیارد دلاری به پای اپل نوشت؛ این اتحادیه در سال ۲۰۱۶ گفت اپل به‌مدت بیش‌از دو دهه با بهره‌گیری از دو قانون مالیاتی در ایرلند توانسته است بار مالیاتی خود را به‌صورت ساختگی کاهش دهد و در سال ۲۰۱۴ به ۰٫۰۰۵ درصد برساند.

ترامپ اضافه می‌کند که تیم کوک معتقد است اتحادیه اروپا، اروپا را شرکت خودش می‌داند و از آن سوء‌استفاده می‌کند. او به کوک گفت که در صورت انتخاب شدن به‌عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات‌متحده، اجازه‌ نخواهد داد اتحادیه اروپا از شرکت‌های آمریکایی سوء‌استفاده کند.

با این تماس، تیم‌کوک، اکنون اولین مدیرعاملی است که پیش از نتیجه‌ی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات‌متحده، با ترامپ صحبت کرده است. همچنین ترامپ طی مصاحبه‌ای در هفته‌ی جاری گفت که با سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل صحبت کرده تا درباره‌ی تمام نتایج بدی که موتور جستجوی گوگل از او نشان می‌دهد، شکایت کند.

در جریان پادکست PBD ترامپ همچنین به سخنرانی اخیر ایلان ماسک در «گردهمایی حامیان ترامپ» در پنسیلوانیا اشاره کرد. در نهایت ترامپ گفت که در طول تابستان توسط مارک زاکربرگ مدیرعامل متا نیز مورد خطاب قرار گرفته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.