هوش مصنوعی

October 20, 2024
20:22 یکشنبه، 29ام مهرماه 1403
کد خبر: 175926

مدیرعامل سیلزفورس: کوپایلت مایکروسافت غیردقیق و ناامیدکننده است

منبع: Zoomit

بنیان‌گذار و مدیرعامل سیلزفورس معتقد است کوپایلت دقیق نیست و ارزش هیاهو ندارد.

مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce، شرکت فعال در زمینه‌ی نرم‌افزارهای بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، می‌گوید که مایکروسافت با بزرگ‌نمایی قابلیت‌های محصولی مانند کوپایلت، به صنعت هوش مصنوعی خسارت بزرگی وارد کرده است.

بینوف در مصاحبه‌ای می‌گوید: «وقتی به نحوه‌ی ارائه‌ی کوپایلت به مشتریان نگاه می‌کنید، واقعاً ناامیدکننده است. ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت درست کار نمی‌کند و هیچ سطحی از دقت را ارائه نمی‌دهد؛ فقط اطلاعات را به‌هر سو می‌ریزد و مشتریان مجبورند که زحمت جمع‌کردن این آشفتگی را بکشند. هنوز کسی را پیدا نکرده‌ام که تجربه‌ی چشمگیری با کوپایلت مایکروسافت داشته باشد.»

واکنش‌ها به هوش مصنوعی کوپایلت و کلید اختصاصی آن روی کیبورد لپ‌تاپ‌ها متفاوت بوده است و برخی افراد وجود دکمه‌ی کوپایلت را به‌طور کلی بلااستفاده می‌دانند. مدیرعامل سیلزفورس، کوپایلت را با ابزار بسیار قدیمی Clippy مقایسه می‌کند و می‌گوید:‌ «کلیپی موفقیت چندانی نداشت و فکر نمی‌کنم کوپایلت هم دوام داشته باشد.»

نظرات بنیوف به جنگی چندماهه با مایکروسافت و محصول هوش مصنوعی آن تبدیل شده است. او پیش از این در مصاحبه‌ای با بلومبرگ، کوپایلت را با کلیپی مقایسه کرده بود و در جایی دیگر نیز اظهار کرد: «مایکروسافت با هوش مصنوعی‌اش بسیاری از مشتریان را ناامید کرد.»

سیلزفورس شرکت خدمات نرم‌افزاری مبتنی‌بر فضای ابری است که در زمینه‌ی مدیریت ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش فعالیت می‌کند و به‌عنوان یکی از رهبران این حوزه شناخته می‌شود. سیلزفورس به‌تازگی دو پلتفرم هوش مصنوعی Enstein 1 و AgentForce را به کلکسیون محصولاتش اضافه کرد که به کاربران کمک می‌کند با تحلیل داده‌ها، پیش‌بینی‌هایی در مورد رفتار مشتریان و روندهای تجاری داشته باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.