تلفن همراه

خبر اول

گوشی

October 22, 2024
16:05 سه شنبه، 1ام آبانماه 1403
کد خبر: 176039

تعرفه واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار در لایحه بودجه ۱۴۰۴ تغییر نکرد

منبع: Digiato

براساس لایحه بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۴ که امروز به مجلس تقدیم شد، تعرفه واردات گوشی تلفن‌ همراه بالای ۶۰۰ دلار در رویه تجاری همان ۱۵ درصد باقی ماند.

براساس تبصره یک ماده‌واحده لایحه بودجه، مربوط به عوارض و مالیات، حقوق گمرکی گوشی‌های تلفن همراه وارداتی بالای ۶۰۰ دلار در رویه تجاری ۱۵ درصد و در سایر رویه‌ها ۳۰ درصد محاسبه و دریافت خواهد شد.

همچنین دولت براساس جدول برآورد منابع و مصارف عمومی پیش‌بینی کرده از محل واردات گوشی‌های کمتر از ۶۰۰ دلار، مبلغ ۱.۸ میلیارد یورو و از محل واردات گوشی‌های گران‌تر از ۶۰۰ دلار، مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو درآمد خواهد داشت.

براساس بخشنامه مرداد امسال گمرک، حقوق ورودی موبایل کمتر از ۱۵۰ دلار ۱۰ درصد، حقوق ورودی تلفن همراه با ارزش ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار ۵ درصد و حقوق ورودی گوشی تلفن همراه با ارزش بالای ۶۰۰ دلار در رویه تجاری ۱۵ درصد و در سایر رویه‌ها ازجمله مسافری و پستی ۳۰ درصد تعیین شده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.