تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 23, 2024
18:40 چهارشنبه، 2ام آبانماه 1403
کد خبر: 176142

رئیس هیات مدیره تکنولایف: نگذارید اعتماد مردم به تجارت الکترونیک شفاف از دست برود

حسین حیدر رئیس هیات مدیره تکنولایف معتقد است رفتارهای قهری و غیرکارشناسی باعث سلب اعتماد مردم به تجارت‌الکترونیک می‌شود.

به گزارش روابط عمومی تکنولایف، حسین حیدر رئیس هیات مدیره تکنولایف با اشاره به موضوع تعلیق شدن اینماد دیجیکالا و بسته شدن درگاه پرداخت آن، با بیان اینکه متاسفانه بارها در شرایط و موقعیت‌های متفاوت، ثابت شده، دیوار کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال کوتاه‌تر از هر دیواری در این جامعه است، تاکید کرد: این مدل رفتار با کسب و کارهایی که در راس آنان اغلب افرادی نخبه، کارآفرین و یا سرمایه‌گذارانی قرار دارند که امید به ساختن آینده دیجیتال و ایجاد تحول دارند، در ادامه قطعا چیزی جز عدم اطمینان و اعتماد این افراد به همراه نخواهد داشت.

رئیس هیات مدیره تکنولایف با اشاره به اینکه دغدغه اصلی و اساسی ما به عنوان بخشی از اقتصاد دیجیتال موضوع کالای قاچاق است، گفت: ما با شفافیت پیش می‌رویم و می‌توانیم جریان‌ساز مسیر درست باشیم اما متاسفانه عدم شفافیت در برخورد با قوانین قاچاق، سایه بزرگی بر مسیر ما کسب و کارهای آنلاین انداخته که باعث شده ما بیشتر در معرض آسیب باشیم.

او با تاکید بر اینکه مسدود کردن درگاه پرداخت یک پلتفرم، حتی در مدت زمانی کوتاه، می‌تواند ضرر مالی جبران ناپذیری در پی داشته باشد و پیامد آن شامل سازمان، فروشندگان و سرمایه انسانی آن سازمان است، اظهار کرد: در مسیری که اعتماد مردم در سال‌های اخیر نسبت به تجارت الکترونیک به نسبت بیشتر شده چنین موضوعاتی می‌تواند اعتماد شکل گرفته را دست خوش تغییر قرار دهد و اعتماد و اطمینان افراد کمتر شود؛ ضمنا هدف هیچ کسب و کار فعالی در حوزه تجارت الکترونیک، از دست دادن اعتماد مردم نیست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.