مخابرات فضایی

November 15, 2008
10:24 شنبه، 25ام آبانماه 1387
کد خبر: 17615

شرکت‌‏های ایرانی با سهامدار خارجی می‌‏توانند بیش از ۵۰٪ سهم اپراتور سوم را در اختیار داشته باشند

شرکت‌‏های با هویت ایرانی و سهامدار خارجی می‌‏توانند بیش از 80 درصد سهام اپراتور سوم را در اختیار خود داشته باشند.
دکتر کمال محامدپور، معاون پژوهشی،‌‏ آموزشی و تحقیقاتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه سومین همایش سراسری کمیته وام وجوه اداره شده در پاسخ به سؤال ایلنا در زمینه اصلاحیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جهت سهام اپراتوران خارجی در ایران اظهار داشت:‌‏ در جلسه هفته گذشته شورای عالی نظارت بر اجرای مزایده اپراتور سوم با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بحث بررسی مدارک اپراتورهای خارجی و شرکت‌‏هایی که اسناد مزایده را خریداری کردند مطرح شد و در آن بر رفع ابهامات مدارک این شرکت‌‏ها تاکید شد.
وی اضافه کرد:‌ در مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه این‌‏گونه مزایده‌‏ها باید طرف ایرانی 51 درصد سهم داشته باشد و طرف خارجی 49 درصد؛ ولی برخی از شرکت‌‏های ثبت شده در ایران و با هویت ایرانی که دارای سهامدار خارجی هستند،‌ مشمول رعایت این مقررات نیستند.
محامدپور ادامه داد:‌ در جلسه شورای عالی نظارت بر اجرای مزایده اپراتور سوم، الزام بررسی مدارک این شرکت‌‏ها با وجود سهامدار خارجی از بین رفت؛ هر چند که سهام طرف خارجی 90 درصد باشد. بنابراین شرکت‌‏های ایرانی ثبت شده با سهام خارجی منعی برای حضور در مزایده اپراتور سوم ندارند و می‌‏توانند سهمی بالاتر از 50 درصد در اختیار داشته باشند.
به گزارش ایلنا، معاون وزیر ارتباطات در ادامه سخنان خود در زمینه حمایت از پروژه‌‏های تحقیقاتی و اولویت‌دار این وزارتخانه اظهار داشت:‌‏ تسهیلات وام در 10 گروه تقسیم‌‏بندی شده که گروه دوم و سوم مربوط به پروژه‌‏های تحقیقاتی است.
وی افزود: گروه سه از تسهیلات وام اختصاصاً‌ مربوط به پروژه‌‏های تحقیقاتی و گروه دوم که مربوط به قراردادهای مجموعه وزارت ICT با افراد حقوقی و بخش خصوصی پنج درصد از کل مجموع اعتبارات را به طرح ‌‏ای پژوهشی شامل شده است.
محامدپور خاطر نشان کرد:‌ طبیعتاً‌ تصمیم‌‏گیری در مورد اولویت‌‏بندی پروژه‌‏ها مربوط به نوع پژوهش و پروژه است، چرا که در مرکز تحقیقات مخابرات ایران محورهای مورد فعالیت مرکز مربوط به مشتریان مرکز شامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطی رادیویی،‌ سازمان فضایی،‌ شرکت مخابرات و … است.
وی همچنین در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران به بحث پروژه نسل جدید شبکه‌‏های مخابراتی اشاره کرد و افزود:‌ در مورد بحث NGNها تحقیقات گسترده‌‏ای در مرکز مخابرات در حال انجام است و ما از سال گذشته پروژه مفصلی را به کمک شرکت مخابرات در مرکز تحقیقات در حال انجام داریم.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد:‌ تاکنون تهیه RSB در مرکز تحقیقات مخابرات و ایجاد پایلوت NGN در سه استان تهران،‌ اصفهان و قزوین از نتایج این تحقیقات است و چندین پروژه هم در مرحله اجرا قرار دارد. همچنین که با وجود تسهیلات لازم در مرکز تحقیقات هر شرکت خصوصی که خواهان پژوهش در این مرکز باشد می‌‏تواند از تسهیلات ما برخوردار شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.