اینستاگرام کیفیت ویدیوهای کمبازدید را کاهش میدهد
مدیرعامل اینستاگرام اعلام کرد این پلتفرم اجتماعی کیفیت ویدیوهایی را که بازدید کمی دریافت کنند، کاهش میدهد.
احتمالاً متوجه شدهاید که بعضی از ویدیوهای اینستاگرام تار و بیکیفیت دیده میشوند، درحالیکه سایر ویدیوها شفاف و باکیفیت هستند. بهگفتهی آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام این موضوع به تعداد بازدیدهای ویدیو بستگی دارد.
موسری در ویدیوی پرسش و پاسخی که اخیراً در تردز منتشر شد توضیح داد چرا کیفیت بعضی از ویدیوهای اینستاگرام پایینتر از سایر ویدیوها است: «بهطور کلی، ما میخواهیم بالاترین کیفیت ممکن را به کاربران ارائه دهیم. باتوجهبه اینکه اکثر بازدیدهای ویدیوها در ابتدای انتشار آنها انجام میشود، اگر ویدیویی برای مدت طولانی بازدید زیادی نداشته باشد، کیفیت آن را کاهش میدهیم. البته درصورتیکه همان ویدیو مدتی بعد بازدید بیشتری دریافت کند، با کیفیت بالاتر برای بازدیدکنندگان رندر میشود.»
بهگفتهی موسری، اینستاگرام کاهش کیفیت ویدیوهایی را که بازدید پایینی دارند، برای نمایشدادن باکیفیتترین محتوا به کاربران انجام میدهد. موسری در ادامهی پرسش و پاسخ توضیح داد اینستاگرام منابع بیشتری را به ویدیوهای محتواسازانی که بازدید بیشتری ایجاد میکنند اختصاص میدهد.
مدیرعامل اینستاگرام به کاربری که نگران تبعیض علیه محتواسازان کوچکتر بود، توضیح داد که این تغییر کیفیت خیلی زیاد نیست. او با درک نگرانی کاربران تازهکار عنوان کرد که تعامل افراد با ویدیوها براساس محتوا شکل میگیرد و نه کیفیت.
رویکرد اینستاگرام برای کاهش کیفیت ویدیوهای کمبازدید، با صحبتهای قبلی متا مطابقت دارد. این شرکت در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که نمیتواند با تعداد روزافزون ویدیوهای آپلودشده در فیسبوک همگام شود. غول رسانههای اجتماعی تخمین زد که سال گذشته بستر لازم برای روزانه ۴ میلیارد استریم ویدیو در فیسبوک را فراهم کرده است.
متا در پستی وبلاگی نوشت برای صرفهجویی در منابع محاسباتی ویدیوهای محبوبتر و پربازدیدتر، ابتدا کدگذاری سریع و سادهای برای ویدیوهایی که اخیراً آپلود شدهاند، اعمال میکند. بعد از اینکه ویدیو بهاندازهی کافی بازدید گرفت، کدگذاری قویتری دریافت خواهد کرد. در نهایت، اگر ویدیو مذکور خیلی محبوب شود، متا پیشرفتهترین پردازش را روی ویدیو اعمال میکند تا با بالاترین کیفیت ممکن برای کاربران نمایش یابد.