رسانه‌های اجتماعی

October 28, 2024
11:37 دوشنبه، 7ام آبانماه 1403
کد خبر: 176369

اینستاگرام کیفیت ویدیوهای کم‌بازدید را کاهش می‌دهد

منبع: زومیت

مدیرعامل اینستاگرام اعلام کرد این پلتفرم اجتماعی کیفیت ویدیوهایی را که بازدید کمی دریافت کنند، کاهش می‌دهد.
احتمالاً متوجه شده‌اید که بعضی از ویدیوهای اینستاگرام تار و بی‌کیفیت دیده می‌شوند، درحالی‌که سایر ویدیوها شفاف و باکیفیت هستند. به‌گفته‌ی آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام این موضوع به تعداد بازدیدهای ویدیو بستگی دارد.

موسری در ویدیوی پرسش و پاسخی که اخیراً در تردز منتشر شد توضیح داد چرا کیفیت بعضی از ویدیوهای اینستاگرام پایین‌تر از سایر ویدیوها است: «به‌طور کلی، ما می‌خواهیم بالاترین کیفیت ممکن را به کاربران ارائه دهیم. باتوجه‌به اینکه اکثر بازدیدهای ویدیوها در ابتدای انتشار آن‌ها انجام می‌شود، اگر ویدیویی برای مدت طولانی بازدید زیادی نداشته باشد، کیفیت آن را کاهش می‌دهیم. البته درصورتی‌که همان ویدیو مدتی بعد بازدید بیشتری دریافت کند، با کیفیت بالاتر برای بازدیدکنندگان رندر می‌شود.»

به‌گفته‌ی موسری، اینستاگرام کاهش کیفیت ویدیوهایی را که بازدید پایینی دارند، برای نمایش‌دادن باکیفیت‌ترین محتوا به کاربران انجام می‌دهد. موسری در ادامه‌ی پرسش‌ و پاسخ توضیح داد اینستاگرام منابع بیشتری را به ویدیوهای محتواسازانی که بازدید بیشتری ایجاد می‌کنند اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل اینستاگرام به کاربری که نگران تبعیض علیه محتواسازان کوچک‌تر بود، توضیح داد که این تغییر کیفیت خیلی زیاد نیست. او با درک نگرانی کاربران تازه‌کار عنوان کرد که تعامل افراد با ویدیوها براساس محتوا شکل می‌گیرد و نه کیفیت.

رویکرد اینستاگرام برای کاهش کیفیت ویدیوهای کم‌بازدید، با صحبت‌های قبلی متا مطابقت دارد. این شرکت در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که نمی‌تواند با تعداد روزافزون ویدیوهای آپلودشده در فیسبوک همگام شود. غول رسانه‌های اجتماعی تخمین زد که سال گذشته بستر لازم برای روزانه ۴ میلیارد استریم ویدیو در فیسبوک را فراهم کرده است.

متا در پستی وبلاگی نوشت برای صرفه‌جویی در منابع محاسباتی ویدیوهای محبوب‌تر و پربازدیدتر، ابتدا کدگذاری سریع و ساده‌ای برای ویدیوهایی که اخیراً آپلود شده‌اند، اعمال می‌کند. بعد از اینکه ویدیو به‌اندازه‌ی کافی بازدید گرفت، کدگذاری قوی‌تری دریافت خواهد کرد. در نهایت، اگر ویدیو مذکور خیلی محبوب شود، متا پیشرفته‌ترین پردازش را روی ویدیو اعمال می‌کند تا با بالاترین کیفیت ممکن برای کاربران نمایش یابد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.