سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 2, 2024
15:52 شنبه، 12ام آبانماه 1403
کد خبر: 176839

شیفتگی مدیرعامل فورد به خودرو برقی شیائومی، خشم منتقدان را برانگیخت

منبع: Zoomit

اظهارات مدیرعامل فورد مبنی‌بر استفاده از خودرو شیائومی SU7 با انتقاد شدید منتقدان همراه شد.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، مدتی است که از خودرو برقی شیائومی SU7 استفاده می‌کند. اظهارات اخیر فارلی، رضایت کامل او از عملکرد و کیفیت این خودرو را نشان می‌دهد؛ هرچند برخی منتقدان نسبت‌ به استفاده‌ی مدیرعامل یک شرکت خودروسازی بزرگ از محصول رقیبان چینی ابراز نگرانی کرده‌اند.

جیسون ایزاک، پژوهشگر ارشد American Energy Institute، اظهارات اخیر فارلی را «توهین‌آمیز و نگران‌کننده» قلمداد کرد. ایزاک با انتقاد شدید از عملکرد فارلی، بر تضاد آن با سیاست‌های حمایتی دولت آمریکا از تولید داخلی خودروهای برقی تأکید کرد.

به‌گفته‌ی ایزاک، در حالی که فورد میلیاردها دلار یارانه‌ی دولتی برای توسعه‌ی تولید خودروهای برقی در خاک آمریکا دریافت می‌کند، تصمیم مدیرعامل این شرکت برای استفاده از خودرو برقی چینی، تناقضی آشکار با سیاست‌های آمریکا محسوب می‌شود.

American Energy Institute خود را به‌عنوان «یکی از پیشروترین تولیدکنندگان جهانی نفت، گاز، زغال سنگ و انرژی هسته‌ای» معرفی می‌کند. ایزاک در اظهارات خود احتمالاً به وام مشروط به ارزش ۹٫۲ میلیارد دلار اشاره دارد که در سال ۲۰۲۳ توسط وزارت انرژی ایالات متحده به فورد اعطا شد.

گزارش‌ها حاکی است که فورد می‌خواهد از منابع مالی اعطاشده برای احداث سه کارخانه‌ی تولید باتری در ایالت‌های کنتاکی و تنسی استفاده کند تا نیازمندی‌های باتری خودروهای برقی خود و برند لینکلن را تأمین کند.

اعتراف مدیرعامل فورد به استفاده‌ی شخصی از خودرو برقی ساخت چین که در بازار ایالات متحده عرضه نمی‌شود، اقدامی جسورانه محسوب می‌شود. جیم فارلی در مصاحبه‌ی اخیرش با کانال یوتیوب Everything Electric Show ضمن تأیید این موضوع، گفت که علاقه دارد به استفاده از خودرو برقی SU7 که از ۶ ماه پیش آن را در اختیار دارد، ادامه دهد.

فارلی در ادامه‌ی سخنان خود، به‌مقایسه‌ی صنعت خودروهای برقی چین با تحولی که تویوتا در دهه‌ی ۱۹۸۰ در صنعت خودرو آمریکا ایجاد کرد، پرداخت. تویوتا با عرضه‌ی خودروهایی کارآمد و کاربردی به بازاری که مملؤ از خودروهای کم‌بازده و قدیمی بود، موفق شد جایگاهی ماندگار در صنعت خودرو ایجاد کند.

تویوتا با اقدام خود، تحول بزرگی در صنعت خودرو ایجاد کرد و رقابت شدیدی را برانگیخت. با مقایسه‌ی خودروهای برقی تولیدشده در چین با محصولات موجود در بازار ایالات متحده، به‌راحتی می‌توان شباهت‌های قابل توجهی میان این دو مشاهده کرد.

فارلی در حساب ایکس خود گفت: «من سعی می‌کنم همه‌ی چیزهایی را که با آن‌ها رقابت می‌کنیم، برانم. این کار را در تمام دوران حرفه‌ای‌ام انجام داده‌ام.»

طبق گفته‌ی فورد، خودرو روزانه‌ی فارلی هنوز یک F-150 لایتنینگ است. به‌روایت اتوبلاگ، اعتراف به اینکه رقبا کار درستی انجام می‌دهند نه‌تنها نباید بحث‌برانگیز باشد، بلکه می‌تواند به رقابت سالم و پیشرفت منجر شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.