هوش مصنوعی

November 4, 2024
15:00 دوشنبه، 14ام آبانماه 1403
کد خبر: 177025

چت‌بات هوشمند «دانابات» اول آذر عرضه می‌شود

منبع: دیجیاتو

یکی از ویژگی‌های مهم دانابات، قابلیت شخصی‌سازی گسترده بر اساس نیاز هر کسب‌وکار است.

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی این مجموعه تحت عنوان «دانابات» اول آذر امسال عرضه می‌شود و در دسترس کاربران و کسب‌وکارها قرار می‌گیرد.

مدتیست که چت‌بات‌های هوشمند، جای خود را در دل مراکز پشتیبانی سازمان‌ها، خصوصاً شرکت‌های تجاری بزرگ دنیا باز کرده‌اند و به عضو جدایی‌ناپذیر تیم ارتباط با مشتریان تبدیل شده‌اند. این چت‌بات‌های هوشمند با پاسخ‌گویی به سؤالات مشتریان به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، بخش زیادی از فشار کاری اپراتورها و تیم‌های پشتیبانی را کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند تا زمان نیروی انسانی صرف کارهای مفیدتری شود. طبق آمار Invesp Conversion Optimization، بیش از ۸۷ درصد مشتریان تجربه رضایت‌بخشی از تعامل با چت‌بات‌های هوشمند مجهز به مدل‌های زبانی به دست می‌آورند و دیگر نیاز نیست که زمان ارزشمند خود را در صف‌های طولانی برای برقراری ارتباط با اپراتورها هدر دهند.

اخیراً چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی، در ایران هم به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده‌اند و شرکت‌های متعدد ایرانی مشتاق‌اند تا برای ارتباط با مشتریان خود از این چت‌بات‌ها استفاده کنند؛ اما موانعی مانند عدم پشتیبانی از زبان فارسی، چالش پرداخت ارزی، عدم سازگاری با دیگر سرویس‌های داخلی و… استفاده از چت‌بات‌های مشهور خارجی را با چالش روبه‌رو کرده است. از همین رو، مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، توسعه یک چت‌بات هوشمند مبتنی بر مدل‌های بزرگ زبانی را آغاز کرد و به گفته این مجموعه، فاصله زیادی تا عرضه عمومی آن به بازار باقی نمانده است.

دانابات، یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشین و به‌روزترین مدل‌های بزرگ زبانی (LLMs) توسعه یافته در مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، سؤالات پرتکرار و سیاست‌های کاری و نحوه پاسخگویی هر سازمانی را یاد می‌گیرد و بر اساس آن به سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های مهم دانابات که در نسخه عرضه شده شاهد آن خواهیم بود، قابلیت شخصی‌سازی گسترده بر اساس نیاز هر کسب‌وکار است. این چت‌بات شامل یک داشبورد مدیریتی حرفه‌ای و کاربرپسند است که صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند بسته به ساختار مجموعه خود، از فیچرهای متنوع آن برای پاسخگویی بهتر به مشتری استفاده کنند.

چت‌بات هوشمند دانابات برای عرضه در اول آذر ماه ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است و در گام اول، در برخی بانک‌ها، کارگزاری‌های بورس، فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ، شرکت‌های فینتک و دیگر مجموعه‌های بزرگی که با مشتریان پرتعداد سروکار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود پس از عرضه دانابات، استفاده از چت‌بات‌های هوشمند فارسی توسط کسب‌وکارهای داخلی با رشد چشمگیری همراه باشد و بسیاری از مدیران آینده‌نگر به سمت هوشمندسازی مراکز پشتیبانی خود گام بردارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.