نتایج ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت اعلام شد
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اعلام کرد: در نهمین دوره ارزیابی و رتبهبندی دفاتر پیشخوان دولت، 87 درصد از دفاتر رتبه یک، 12/7 درصد رتبه دو و سه صدم درصد رتبه سه را کسب کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شهرام حی شاد مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری با اشاره به انجام ارزیابی دفاتر در شش ماهه اول سال 1403 گفت: در این دوره 8 هزار و 670 دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور ارزیابی شده که از این تعداد 7 هزار و 536 دفتر رتبه یک، هزار و 121 دفتر رتبه دو و 28 دفتر رتبه سه را به دست آوردهاند.
وی افزود: در پی اصلاح مصوبه “اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی” و رفع برخی از اشکالات موجود در ارزیابیهای گذشته، تعداد دفاتر دارای رتبه یک در ارزیابی شش ماهه اول سال جاری در مقایسه با شش ماهه دوم سال 1402، 17 درصد افزایش یافته است.در ارزیابی شش ماهه دوم سال 1402 دفاتر پیشخوان 69/66 درصد از دفاتر رتبه یک، 29/81 درصد رتبه دو و 53 صدم درصد رتبه سه را کسب کرده بودند .
وی توزیع عادلانه خدمات در دفاتر، ارتقای کیفیت ارایه خدمات، تشویق دفاتر به ارتقای جایگاه، ایجاد روحیه پویایی و رقابت برای ارایه خدمات با کیفیت بهتر به خدمات گیرندگان، دستهبندی ارایه خدمات دستگاهها براساس رتبهبندی و نظر دستگاه خدمت گیرنده، ایجاد بستر ارتباطی الکترونیکی بین رگولاتوری و دفاتر پیشخوان دولت با توجه به گستره جغرافیایی حوزه فعالیت در سطح کشور را از جمله اهداف ارزیابی و رتبهبندی دفاتر پیشخوان خدمات عنوان کرد.
حی شاد، درباره فرایند ارزیابی دفاتر اظهار کرد: ارزیابی دفاتر براساس شاخصهای پیشبینی شده در مصوبه 2-353 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با عنوان “اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی”، پس از خوداظهاری دفاتر در سامانه الکترونیکی ارزیابی و رتبهبندی، بررسی و تایید امتیازها و مستندات ارایه شده در ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق نهگانه انجام شده است..
جزئیات نتایج ارزیابی و رتبهبندی دفاتر را در اینجا میتوانید مشاهده کنید.