سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 23, 2024
10:39 شنبه، 3ام آذرماه 1403
کد خبر: 178080

قابلیت قاب‌بندی خودکار در دسترس کاربران گوگل میت قرار می‌گیرد

منبع: دیجیاتو

با این قابلیت تصویر شما همواره در وسط صفحه قرار داده خواهد شد.

قاب‌بندی خودکار و قراردادن کاربر در مرکز صفحه یکی از قابلیت‌های سرویس گوگل Meet است که ابتدا سال ۲۰۲۲ برای اکانت‌های Workspace عرضه شد. این قابلیت حالا در دسترس همه کاربران گوگل میت قرار می‌گیرد.

گوگل میت ازجمله اپلیکیشن‌های پرطرفدار میان کاربران برای استفاده‌های شخصی و کاری است. سال ۲۰۲۲، گوگل قابلیت جدیدی به نام قاب‌بندی خودکار در میت را در دسترس اکانت‌های Workspace قرار داد که به کاربران امکان می‌داد تصویر خود را هنگام تماس ویدیویی در مرکز صفحه نگه دارند. حالا بعد از تقریباً ۲ سال، این قابلیت به‌صورت عمومی به گوگل میت می‌آید تا در دسترس همه کاربران قرار بگیرد.

قابلیت قاب‌بندی خودکار در اختیار همه کاربران گوگل Meet قرار می‌گیرد

اگر از ابزارهای تماس ویدیویی اپل استفاده کرده باشید، حتماً با قابلیتی به نام Center Stage آشنا هستید. این قابلیت در گوگل میت دقیقاً کاربردی مشابه با Center Stage در اکوسیستم اپل دارد. البته قاب‌بندی خودکار در گوگل میت کاربران را حین حرکت ردیابی نمی‌کند. مزیت مهم این قابلیت این است که می‌تواند تماس‌های ویدیویی را حرفه‌ای‌تر کرده و به کاهش حواس‌پرتی کمک کند.

قاب‌بندی خودکار به‌صورت پیش‌فرض برای تمام کاربران گوگل Meet فعال می‌شود اما اگر می‌خواهید آن را خاموش‌ کنید، می‌توانید قبل از شروع مکالمه روی منوی سه‌نقطه کلیک کرده و Apply visual effects سپس Appearance را انتخاب کنید.

همچنین قاب‌بندی خودکار در گوگل میت فقط یک بار و آن هم قبل از پیوستن به تماس انجام می‌شود. اما خود کاربران نیز حین تماس می‌توانند با نگه‌داشتن ماوس روی کاشی ویدیوی خود و کلیک‌کردن روی Reframe موقعیت خود را تغییر دهند.

اما هنگام اجرای پس‌زمینه‌های خودکار استثنا وجود دارد؛ در این حالت، کاربر مداوم در وسط قاب قرار دارد تا پس‌زمینه تغییر نکند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.