اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 26, 2024
14:58 سه شنبه، 6ام آذرماه 1403
کد خبر: 178331

پیشنهاد گوگل برای تغییرات جدید در نتایج جست‌وجوی اروپا

منبع: ایسنا

گوگل پس از شکایت برخی از رقیبان کوچک‌تر از کاهش ترافیک سایت‌هایشان به دلیل تغییرات قبلی این شرکت، تغییرات بیشتری را در نتایج جست‌وجوی خود در اروپا پیشنهاد کرد.

رگولاتورهای ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا، در نظر دارند تحت مقرارت جدید اتحادیه اروپا، اتهاماتی را علیه گوگل مطرح کنند.

تحت قانون بازارهای دیجتال، گوگل حق ندارد با محصولات و خدمات خود برخورد ترجیحی داشته باشد. این قانون در سال میلادی گذشته اجرایی شد و هدف آن، کنترل قدرت شرکت‌های بزرگ فناوری بود.

بزرگترین موتور جست‌وجوی جهان از آن زمان، تلاش کرد به درخواست‌های مربوط به سایت‌های مقایسه قیمت، هتل‌ها، ایرلاین‌ها و خرده فروشان کوچک رسیدگی کند. این سه گروه اعلام کردند کلیک برای ثبت سفارش مستقیم، به دلیل تغییرات اخیر گوگل، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

اولیویه بتل، مدیر حقوقی گوگل، روز سه شنبه، در یک پست وبلاگی گفت: بنابراین، ما تغییرات بیشتری را در نتایج جست‌وجوی اروپایی خود پیشنهاد کرده‌ایم تا سعی کنیم این درخواست‌ها را برآورده کنیم، در حالی که همچنان اهداف تعیین‌شده تحت قانون بازارهای دیجتال را برآورده می‌کنیم.

تغییرات شامل معرفی واحدهای توسعه‌یافته و دارای قالب‌بندی یکسان است که به کاربران امکان می‌دهد بین سایت‌های مقایسه و وب‌سایت‌های تامین‌کننده انتخاب کنند؛ قالب‌های جدیدی که به رقیبان اجازه می‌دهد قیمت‌ها و تصاویر و همچنین واحدهای تبلیغاتی جدید برای سایت‌های مقایسه را در وب‌سایت‌های خود نشان دهند.

گوگل همچنین برای سنجش علاقه کاربران، قصد دارد برای نتایج جست‌وجوی خود در آلمان، بلژیک و استونی، نقشه‌ای را که موقعیت هتل‌ها و نتایج زیر نقشه را نشان می‌دهد، شبیه به قالب قدیمی «ده لینک آبی» سال‌های پیش، حذف کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، گوگل از مارس، در رادار کمیسیون اروپا قرار گرفته است. تخلف شرکت‌های فناوری از قانون بازارهای دیجتال، به صدور جریمه ای معادل ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی سالانه آنها منجر خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.