تلفن همراه

گوشی

November 28, 2024
15:45 پنجشنبه، 8ام آذرماه 1403
کد خبر: 178489

هواوی در بازار گوشی‌های تاشو پشت سر سامسونگ قرار دارد

منبع: دیجی کالا مگ

بازار گوشی‌های تاشو ممکن است با نوسان اندکی روبرو باشد، اما هواوی اجازه نمی‌دهد این موضوع مانع پیشرفت آن شود. بر اساس گزارش جدیدی از «کانترپوینت ریسرچ»، غول فناوری چینی در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۲۴ شاهد جهش ۲۳ درصدی در فروش جهانی گوشی‌های تاشو نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است، این در حالی است که کل بازار در مقایسه با همین دوره در سال گذشته، یک درصد کاهش یافته است. این خبر همزمان با عرضه‌ی اخیر سری پرچمدار میت ۷۰ و میت ایکس ۶ تاشوی هواوی منتشر شده است. اکنون هواوی پس از سامسونگ در رتبه دوم قرار دارد.

این شرکت فناوری چینی اکنون ۱۵ درصد از سهم بازار جهانی گوشی‌های تاشو را در اختیار دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش یافته است. این موسسه تحقیقاتی، این رشد را عمدتا به موفقیت مداوم میت ایکس ۵ و پاکت ۲ در چین نسبت می‌دهد. این مدل‌ها فروش گوشی‌های تاشوی هواوی را به اوج جدیدی رسانده‌اند. این شرکت همچنین برخی از مدل‌های تاشو خاص را در بازار چین معرفی کرده است.

به عنوان مثال، نوا فلیپ خریدارانی را هدف قرار داده است که به دنبال یک گزینه تاشوی مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این، هواوی تنها برندی است که یک گوشی تاشو مجهز به دو لولا را به صورت انبوه عرضه کرده است. با این حال، کانترپوینت خاطرنشان می‌کند که این دستگاه‌ها نسبت به مدل‌های تثبیت شده‌تر، فروش کمتری داشته‌اند.

با این حال، سامسونگ با وجود کاهش ۲۱ درصدی در ارسال محموله‌ها در سه ماهه‌ی سوم، همچنان رهبر بازار گوشی‌های تاشو باقی مانده است. هواوی با رشد ۲۳ درصدی خود، به راحتی در جایگاه دوم قرار دارد و پس از آن آنر با افزایش قابل توجه ۱۲۱ درصدی فروش نسبت به سال گذشته قرار گرفته است. موتورولا نیز با افزایش چشمگیر ۱۶۴ درصدی نسبت به سال گذشته، در بین چهار شرکت برتر قرار دارد.

در میان تمام شرکت‌های رقیب، شیائومی با ۱۸۵ درصد، بیشترین میزان رشد سالانه را در میزان فروش گوشی‌های تاشو داشته است. دلیل این رشد، عرضه‌ی جهانی اولین گوشی تاشوی این شرکت با نام میکس فلیپ است. اگرچه بازار جهانی تلفن‌های همراه تاشو در سه ماهه‌ی سوم، اندکی افت کرد، اما رویکرد راهبردی و عرضه‌ی محصولات نوآورانه‌ی هواوی، این شرکت را در موقعیتی قرار داده تا بتواند به موفقیت خود در این بازار رو به رشد ادامه دهد. با گذر زمان و ورود به ماه‌های پایانی سال، باید دید که میت ایکس ۶ که به تازگی معرفی شده، چه عملکردی خواهد داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.