اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

December 1, 2024
10:30 یکشنبه، 11ام آذرماه 1403
کد خبر: 178715

حمید فتاحی: برخی اپراتورها به تعهد خود برای افزایش کیفیت اینترنت عمل نکرده‌اند

منبع: زومیت

حمید فتاحی می‌گوید موضوعاتی که کیفیت و دسترسی به شبکه را تحت تأثیر قرار داده‌، شناسایی و بررسی شده و در نتیجه این بررسی‌ها بخشی از موانع رفع شده‌اند.
حمید فتاحی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در خصوص آخرین وضعیت کیفیت و سرعت اینترنت اپراتورها و تعهد آن‌ها در خصوص افزایش کیفیت گفت:

برخی اپراتورها به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده‌اند، اما برخی دیگر هنوز اقداماتی انجام نداده‌اند. عواملی مانند افزایش حملات سایبری نیز به‌طور مستقیم بر کیفیت شبکه تأثیرگذار بوده و مقابله با آن‌ها بخشی از برنامه‌های ما است.
– حمید فتاحی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

رئیس رگولاتوری در ادامه نیز به خبرگزاری مهر اعلام کرد: «هدف اصلی ما در وزارت ارتباطات و رگولاتوری، ارتقای کیفیت شبکه و دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت است. برنامه‌هایی در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، از جمله توسعه شبکه فیبر نوری، در حال اجرا است و نتایج این اقدامات به‌زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.»

فتاحی در خصوص اقداماتی که رگولاتوری در راستای نظارت بر وضعیت شبکه و عملکرد اپراتورها انجام می‌دهد نیز به گزارش‌های فصلی سازمان تنظیم مقررات از وضعیت اینترنت اشاره کرده و این طور توضیح داده است:

این گزارش‌ها شامل آمار دقیق از کیفیت و سرعت شبکه‌های ارتباطی است. با توجه به دستورات وزیر ارتباطات و مأموریت‌هایی که به سازمان تنظیم مقررات و شرکت ارتباطات زیرساخت محول شده است، موضوعاتی که کیفیت و دسترسی به شبکه را تحت تأثیر قرار داده‌اند، شناسایی و بررسی شده‌اند. بخشی از این موانع مورد رسیدگی قرار گرفته و تدابیری برای رفع آن‌ها اتخاذ شده است.
– حمید فتاحی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

به گفته‌ی او، موضوع کیفیت شبکه به چند دسته تقسیم می‌شود و اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای بهبود کیفیت در دستور کار قرار گرفته است. از جمله اقدامات مهم در این خصوص تشکیل یک کارگروه ویژه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که مدیران عامل اپراتورها در آن حضور دارند و هدف از تشکیل آن بررسی راهکارها برای بهبود کیفیت شبکه و اجرای آن‌ها بوده است.

رئیس رگولاتوری همچنین تهیه‌ی یک گزارش اولیه‌ از وضعیت موجود و اقدامات انجام‌شده در سه‌ ماه اخیر را یکی از اقدامات صورت‌گرفته در این کارگروه عنوان کرده و گفته است که این گزارش در آینده‌ی نزدیک ارائه خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.