تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 1, 2024
17:15 یکشنبه، 11ام آذرماه 1403
کد خبر: 178761

رکورد فروش آنلاین در جمعه سیاه شکسته شد

منبع: دیجیاتو

فقط در ایالات متحده 17.5 میلیارد دلار خرید آنلاین در روز جمعه سیاه انجام شده است.

براساس گزارش‌های جدید، فروش آنلاین جمعه سیاه در سطح جهانی به بالاترین حد خود رسیده است: مشتریان 74 میلیارد و 400 میلیون دلار در 24 ساعت خرید کردند که 5 درصد بیشتر از پارسال است. براساس آمارهای ادوبی فقط در ایالات متحده مصرف‌کنندگان 10 میلیارد و 500 میلیون دلاری خرید کرده‌اند که 10.2 درصد بیشتر از سال گذشته است.

براساس گزارش Salesforce، فقط در ایالات متحده 17 میلیارد و 500 میلیون دلار در جمعه سیاه خرید آنلاین ثبت شده است که نسبت به پارسال 7 درصد افزایش را نشان می‌دهد. البته آمار ادوبی کمی فرق دارد؛ به گفته این شرکت مصرف‌کنندگان در ایالات متحده 10 میلیارد و 800 میلیون دلار خرید کرده‌اند. برای مقایسه، سال 2023 ادوبی گفته بود خریدهای آنلاین جمعه سیاه در ایالات متحده 9 میلیارد و 800 میلیون دلار بوده و آمار Salesforce خریدهای آنلاین در سطح جهانی را 70 میلیارد و 9 میلیون دلار نشان می‌داد.

رکوردشکنی فروش آنلاین در جمعه سیاه
شرکت‌های Salesforce و ادوبی روش متفاوتی از میزان خرید روز جمعه سیاه دارند؛ به همین دلیل ارقام آنها متفاوت است. Salesforce می‌گوید ارقام سال 2024 براساس داده‌های خرید یک‌میلیارد و 500 میلیون مصرف‌کننده است که براساس فید داده‌ها در Commerce Cloud ،Marketing Cloud و Service Cloud ثبت شده است. ادوبی نیز می‌گوید داده‌هایش بر پایه یک‌تریلیون بازدید از سایت‌های خرده‌فروشی ایالات متحده است که درمجموع حدود 100 میلیون شناسه SKU و 18 دسته محصول را پوشش می‌دهد.

فروش جمعه سیاه رکوردشکنی کرده است اما فروش جهانی در کشورهایی مثل آمریکا چندان تفاوتی نکرده است؛ شاید این تفاوت به این دلیل باشد که به‌رغم تلاش‌های زیاد بازاریاب‌های شرکت‌های تجارت الکترونیک، جمعه سیاه عموماً در سایر کشورها مانند آمریکا تعطیل نیست.

تحلیلگر ارشد Adobe Digital Insight نیز در بیانیه‌ای گفت عبور از مرز 10 میلیارد دلار نقطه‌عطف تجارت الکترونیکی در جمعه سیاه است؛ زیرا در این روز بیشتر خریدها در آمریکا حضوری انجام می‌شود. به گفته ادوبی، 55 درصد (5 میلیارد و 900 میلیون دلار) از کل خریدهای آنلاین با موبایل انجام شده که 12.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.