محمودزاده: فرایند کسب وکار سازمانی نیاز به طراحی عملی منجر به درآمدزایی دارد
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران در آغاز گردهمایی دو روزه مدیران این شرکت که در استان البرز در حال برگزاری است، گفت: صنعت مخابرات و ارتباطات در حال حاضر، علاوه بر تدوین بهترین استراتژی کسبوکار، نیاز به اجراییبودن و قابلیت تحقق درآمد را دارد.
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران، ابراهیم محمودزاده با اظهار امیدواری نسبت به آینده شرکت مخابرات ایران با حضور مدیر عامل جدید شرکت “محمد جعفرپور” افزود: باید برای کارهای بزرگ و تصمیمات بزرگ خودمان را آماده کنیم و توانمندیها و قابلیتهای شرکت را بالا ببریم.
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات با تأکید بر شناسایی و کارایی سه عامل قدرت، شناسایی نیروی انسانی، منابع کلیدی و فعالیتهای کلیدی در شرکت تصریح کرد: شناسایی نیروی اصلی و کارآمد سازمان بسیار اهمیت دارد و در بخشهای مختلف و تمام معاونتهای شرکت از این نیروها برای پیشروی سازمان در بخشهای لبهِ فناوری از جمله اینترنت اشیاء، صنایع دانشبنیان و بخشهای ارتقادهنده سازمان خودمان، بهصورت بهینه استفاده کنیم.
وی با تأکید بر حفظ و حراست سرمایه انسانی کلیدی مخابرات گفت: نیروی انسانی کلیدی مخابرات باید حفظ و حراست شود و سازمان در امر جانشین پروری و انتقال قابلیتهای کلیدی افراد در حوزههای مختلف به نیروی جدید و جوانتر لازم است فعالتر عمل کند.
محموزاده با اشاره به لزوم توجه به جذابیتهای محیطی صنعت مخابرات و استفاده از فرصتهای پیش را که شاید خیلی هم محسوس نباشد خاطرنشان کرد: در تمام جنبههای اجتماعی و صنعتی، حضور پرقدرت در زمان مسئولیت بسیار حائز اهمیت است.
وی با تشریح لزوم برخورداری از توانمندی ویژه پیادهسازی طرحریزیهای انجامشده اعلام کرد: اکنون به جز تدوین راهبرد مناسب برای صنعت، دیدن چالشها، درنظر گرفتن محدودیت منابع یا فرایندی کسبوکار مناسب محقق شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات با اشاره به انواع توانمندیهای لازم در کسبوکار گفت: باید با همکاری پیمانکاران و افراد حاضر در اکوسیستم بهترین ارتباطات را برقرار سازیم.
وی در توضیح این مطلب با بیان اینکه پیمانکاران و همکاران مختلف صنعت مخابرت باید با حداکثر ظرفیت، بهترین بهرهوری را در بخش تخصصی خود ارائه دهند گفت: با این کار پیمانکاران مرتبط، همدل و همراستا شده و به رشد سازمانی کمک میکند.
محمودزاده اظهار داشت: شریک تجاری و همکاری در حوزه ارتباطات بسیار اهمیت داشته و حائز فواید فراوان به جای رقابت بدون همکاری است.
وی با اشاره به لزوم توجه به واقعیتهای کمی و کیفی سازمان، ایجاد محتوا و انتخاب فعالیت اصلی برای شرکت و استفاده از ظرفیت تمام منابع ارتباطی را از بخش های مهم در تحول شرکت مخابرات عنوان کرد.
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات افزود: دورریزهای مخابرات ایران در حال حاضر، با توجه به تغییر فناوری حکم طلا را دارد. چرا که سیم مسی با اینکه از چرخه فعالیت خارج میشود اما مدیریت نقدینگی حاصل از فروش این سیم مسی کم از طلا برای مخابرات ندارد.
محمودزاده با تأکید بر ارزش و اعتبار شرکت مخابرات در جامعه در جمعبندی از اظهارات خود بیان کرد: مدیریت نقدینگی منابع فیزیکی و اعتبار برند، سه شاخه اصلی کسبوکار مخابرات به منظور پیشرفت است. هنوز تمام مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعاتی کشور، در اذهان عمومی با نام کلی مخابرات نامیده میشود که این یک فرصت برای شرکت است.
گردهمایی مدیران شرکت مخابرات ایران با حضور رئیس و اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل، معاونان شرکت معاونین ستادی و مدیران کل ارشد ستادی و مدیران مناطق مخابراتی سراسر کشور و ارتباط تصویری با مدیران ارشد استانی بهصورت ویدیوکنفرانس طی امروز و فردا، دوشنبه و سهشنبه ۱۲ و ۱۳ آذرماه در حال برگزاری است.