زارعیان مطرح کرد: نقش آفرینی همه ارکان شرکت در خلق تجربه خوب برای مشتری ضروری است
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه همه بخشهای سازمان در خلق تجربه خوب برای مشتری نقش دارند، گفت: همه برنامهها و استراتژیهای بازاریابی زمانی به هدف میرسند که تمام بخشهای شرکت منطبق به آن برنامه همسو شوند و اقدام کنند.
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران، داوود زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان این شرکت در گردهمایی مدیران مخابرات ایران، با مروری بر برنامههای عملیاتی برای جذب و نگهداشت یک میلیون مشتری، استراتژیهای مختلف برای ورود به بازار توسعه محصولات و تنوع بخشی خدمات و با تأکید بر اینکه هیچ شرکتی نمیتواند بدون هماهنگی با حوزههای مختلف و برنامههای متمرکز به اهداف خود برسد، گفت: همه بخشها باید هماهنگ و بهصورت یک واحد عمل کنند تا اهداف تحقق یابند.
وی با بیان اینکه برنامهریزی استراتژیک بازاریابی باید پایه سایر برنامهریزیهای شرکت باشد، گفت: نفوذ در بازار (با هدف حفظ و توسعه بازار موجود) اتحاد استراتژیک و همکاریهای شرکت، توسعه محصول و بازار از جمله برنامههای طرح بازاریابی است.
زارعیان همچنین تغییر سبد استاندارد جذب مشتریان رقبا و بالقوه تلفن ثابت، افزایش تکرار خرید و حجم ریالی مشتریان فعلی را از جمله تاکتیکهای طرح بازاریابی عنوان کرد و گفت: پیشنهاد طرح بازاریابی و فروش مبتتی بر شاخص جمعیتشناسی، استفاده از توان شرکای تجاری، سروکوها و تقویت و توسعه کانالهای فروش و پس از فروش را تاکتیکهای دیگر طرح بازاریابی است.
وی با اشاره به تعهد افزایش درآمد در برنامه سهساله از سال ۱۴۰۰ گفت: برای اجرای کامل این تعهد باید زیرساختهای مورد نیاز در مناطق مخابراتی سراسر کشور برقرار باشد تا درآمد مورد نظر حاصل شود.
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات با تشریح برنامههای فروش، مشتریان خانگی ۷۰۰ هزار، شرکتهای بزرگ و متوسط را ۵۰ هزار، اتصال و سیپفون را ۱۰۰ هزار و سروکوها و سایر شرکا را ۱۵۰ هزار اعلام کرد.
وی با اشاره به جریانهای درآمدی افزایش سهم FTTH و حفظ سهم ADSL، تصریح کرد: درآمد ارائه امکانات به شرکت ارتباطات سیار ایران، درآمد ارائه خدمات و امکانات به اپراتورها و شرکتها، خدمات ارزش افزوده، درآمد ارائه خدمات دسترسی به شبکه، خدمات داده، باند پهن و تلفن ثابت از جمله جریانهای درآمدی در شرکت است.
زارعیان ادامه داد: در سایر جریانهای درآمدی، سهم پرداختی همراه اول به مخابرات ایران از محل تفاهمنامه نسبت به درآمد عملیاتی همراه اول ۱۱ درصد، سهم درآمد عملیاتی مخابرات ایران از محل تفاهمنامه و سایر خدمات نسبت به همراه اول به درآمد عملیاتی ۳۱ درصد و سهم درآمد عملیاتی مخابرات ایران از محل تفاهمنامه و سایر خدمات نسبت به همراه اول به درآمد عملیاتی با پیشبینی تحقق ۸۶ درصد است.
وی با اشاره به روند رشد درآمدها و آرپو در سالهای اخیر، تغییرات برنامه درآمدی، ارائه خدمات و امکانات به همراه اول، lPS استراتژیهای ورود به بازار را عنوان کرد و گفت: توسعه محصول، نفوذ در بازار و توسعه آن و تنوع محصولات از جمله شاخصهای استراتژی در حوزه تجاری است.
معاون تجاری و خدمات مشتریان نرخ رشد مشتری و درآمد را از جمله موضوعات ارزیابی در طرح بازاریابی دانست و اظهار داشت: نرخ مهاجرت از سایر بسترها، نرخ ریزش ماهانه و سالانه Aov کانالها، Aov نمایندگان فروش و Arpv شاخص مرکز تماس نیز از دیگر موضوعات در حوزه ارزیابی است.
شرکت مخابرات آمادگی دارد با هماهنگی بخش های مختلف مناطق مخابراتی به خدمات جدید دست یابد
وی افزود: امروز موضوعات حوزه تجاری حوزه مشتری حوزه کسبوکار مبنای توسعه شرکت است.
معاون تجاری و امور مشتریان شرکت گفت: اجرای درست و مناسب طرحها و کمپینهای ملی، استانی و محلی در حوزه فروش با همکاری و کمک بخشهای مختلف ستادی و مناطق امکانپذیر است.
زارعیان با بیان اینکه با شرکای تجاری میتوانیم به بسیاری از خدمات جدید دست یابیم، گفت: باید شریک تجاری را شریک واقعی خود بدانیم که در همه بخش به ما کمک خواهد کرد.
وی بحث ارزیابی و نظارت را در حوزه های مختلف مشتری را با اهیمت خواند و اظهار داشت: کیفیت خدمات به مشتری از جذب مشتری برای نفوذ در بازار مهم تر است. بنابراین کیفیت برای نگهداشت مشتری ضروری است.
معاون تجاری و خدمات مشتریان افزود: برنامهریزی بر مبنای سفر مشتری پس از جذب در محورهای خلق تجربه، افزایش ارزش طول عمر مشتری معرفی به سایر مشتریها صورت میگیرد.