رسانه‌های اجتماعی

December 8, 2024
13:04 یکشنبه، 18ام آذرماه 1403
کد خبر: 179285

درخواست تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک برای کوچ به اینستاگرام و یوتیوب

منبع: ایسنا

تولیدکنندگان محتوای آمریکایی در تیک‌تاک، از دنبال‌کنندگان خود در خواستند در کانال‌های آنها در پلتفرم‌های رقیب اینستاگرام و یوتیوب، عضو شوند.

این اقدام به دنبال شکست تیک‌تاک در دادگاه تجدیدنظر فدرال برای لغو قانون فروش اجباری این پلتفرم در آمریکا، روی داد. اگر تیک‌تاک تا ۱۹ ژانویه به یک شرکت غیرچینی فروخته نشود، با ممنوعیت در آمریکا روبرو خواهد شد. این شبکه اجتماعی با جذب ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی، موفق شده است تبلیغات کنندگان را از بعضی از بزرگترین رقیبان آمریکایی به سمت خود جلب کند و پلتفرم تجاری «تیک‌تاک شاپ» را اضافه کرده که به بازاری برای کسب و کارهای کوچک تبدیل شده است.

کنگره آمریکا به دلیل نگرانی از جمع آوری اطلاعات کاربران آمریکایی توسط مالکان چینی تیک‌تاک، قانونی را تصویب کرده که شرکت چینی بایت دنس را ملزم می‌کند تیک‌تاک را در آمریکا بفروشد یا با ممنوعیت روبرو شود. تیک‌تاک اعلام کرده که داده‌های کاربران آمریکا را به اشتراک نگذاشته و هرگز به اشتراک نخواهد گذاشت و قانون‌گذاران آمریکایی را در شکایت خود، به ایجاد نگرانی‌های فرضی، متهم کرده است.

اما دادگاه تجدیدنظر فدرال، روز جمعه، این قانون را تائید کرد. این قانون، عرضه تیک‌تاک برای دانلود را برای فروشگاه‌های اپلیکیشن شامل فروشگاه‌های اپل و گوگل ممنوع می‌کند و خدمات میزبانی اینترنتی را از پشتیبانی تیک‌تاک منع می‌کند، مگر اینکه بایت دنس، تیک‌تاک را تا ۱۹ ژانویه واگذار کند.

سال‌هاست که سیاستمداران و دیگران، تیک‌تاک را تهدید کرده اند؛ از این رو، برخی از کاربران، تهدیدهای اخیر را نادیده گرفتند. اما به نظر می‌رسد روز جمعه، اوضاع تغییر کرد و احتمال ممنوعیت تیک‌تاک تا ۶ هفته دیگر، قوت گرفت.

کریس موری، اینفلوئنسری که ۴۷۰ هزار دنبال‌کننده در تیک‌تاک دارد، به رویترز گفتند: برای نخستین بار، دریافتم انبوهی از کارهایی که انجام داده‌ام، ممکن است ناپدید شود. تصور نمی‌کنم به حد کافی در این باره صحبت شده باشد که این ممنوعیت، تا چه حد به کسب و کارهای کوچک و تولیدکنندگان محتوا، لطمه خواهد زد.

بر اساس گزارش رویترز، کاربران و تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک، ابراز نگرانی و سردرگمی کرده و بسیاری از آنها گفته‌اند تردید دارند این پلتفرم دوام بیاورد و آنها، خود را برای بدترین اتفاق آماده کرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.