تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 11, 2024
10:46 چهارشنبه، 21ام آذرماه 1403
کد خبر: 179561

آمازون وارد بازار فروش خودرو شد

منبع: دیجیاتو

با همکاری هیوندای، آمازون کسب‌وکار جدیدی با نام Amazon Autos را برای خرید خودرو راه‌اندازی کرده است.

آمازون به‌طور رسمی وارد حوزه فروش خودرو شده است. غول تجارت الکترونیک کسب‌وکار جدیدی با نام Amazon Autos را راه‌اندازی کرده که به مشتریان اجازه می‌دهد خودروها، کامیون‌ها و SUVهای جدید را پیدا کنند و آنها را از از نمایندگی‌ها بخرند.

براساس گزارش تک‌کرانچ، آمازون کسب‌وکار جدید خود را با همکاری هیوندای در 48 شهر ایالات متحده از جمله شیکاگو، لس آنجلس و نیویورک آغاز کرده است. پیش از این غول تجارت الکترونیک بیش از یک سال قبل اعلام کرده بود که قصد دارد فروش خودرو را از نیمه دوم سال 2024 در وب‌سایت خود آغاز کند.

همچنین این شرکت اعلام کرده که در سال 2025 با تولیدکنندگان خودرو بیشتری وارد همکاری خواهد شد و همچنین امکان خرید خودرو را در شهرهای بیشتری فراهم خواهد کرد.

بیانیه آمازون درباره همکاری با هیوندای و کسب‌وکار جدیدش

«فین جین»، رئیس جهانی Amazon Autos در بیانیه‌ای می‌گوید:

«ما با آمازون اتوز، سادگی و راحتی که مشتریان از آمازون انتظار دارند را به خرید خودرو می‌آوریم و در همین حال به نمایندگی‌ها کانال جدیدی برای ارتباط با مخاطبان گسترده ارائه می‌کنیم.

خوشحالیم که هیوندای شریک انحصاری ما است و مشتاقانه منتظر استقبال از برندهای بیشتر و گسترش انتخاب مشتریان هستیم.»

Amazon Autos از بسیاری جهات مانند دیگر بخش‌های آمازون عمل می‌کند. خریداران می‌توانند خودرو موردنظر خود را براساس مدل، تزئینات، رنگ و ویژگی‌های دیگر در شرکت‌های تولیدکننده جستجو کنند. علاوه‌براین، مشتریان همچنین می‌توانند از طریق این سرویس، اسناد مالی و و امضای الکترونیکی ارائه کنند.

پس از انجام پرداخت نیز می‌توان زمان تحویل خودرو را مشخص کرد.

فروش آنلاین خودرو بازار بسیار فعالی دارد، اما اکثر شرکت‌های فعال در این حوزه (مانند Carmax و AutoTrader) به فروش خودروهای استفاده‌شده یا دست دوم می‌پردازند. مشتریان از طریق آمازون اتوز در‌حال‌حاضر فقط می‌توانند خودروهای جدید خریداری کنند. این شرکت همچنین قصد دارد سال آینده امکان لیزینگ خودرو را برای مشتریان خود فراهم کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.