عرضه جهانی ابزار تحقیقاتی Deep Research جمینای
گوگل ابزار «تحقیق عمیق» را در 100 کشور و با پشتیبانی از 40 زبان جدید عرضه کرد.
گوگل اعلام کرده ابزار Deep Research در جمینای را با ۴۰ زبان جدید در دسترس قرار داده است. این ابزار چند هفته پیش بهصورت محدود فقط با زبان انگلیسی عرضه شده بود اما حالا همه کاربران در بیش از 100 کشور میتوانند از این ابزار پیشرفته برای ایجاد گزارشهای جامع درباره موضوعات پیچیده استفاده کنند.
ابزار Deep Research جمینای چیست؟
ابزار Deep Research در جمینای یکی از ویژگیهای هوش مصنوعی گوگل است که به کاربران امکان میدهد گزارشهای جامع و ساختارمندی ایجاد کنند. این ابزار از قابلیتهای نسخه جمینای 1.5 پرو برای پردازش متون طولانی استفاده میکند که به تولید برنامههای تحقیقاتی دقیق کمک میکند. گوگل در پستی اعلام کرده پس از اینکه کاربر درخواست خود را وارد کرد، ابزار ابتدا برنامهای تحقیقاتی ایجاد میکند. پس از تأیید کاربر، این ابزار شروع به جستجوی اطلاعات مرتبط در وب کرده و گزارشی چندصفحهای تولید میکند که میتوان آن را به گوگل داکس منتقل کرد.
عرضه جهانی این قابلیت به این معناست که کاربران در کشورها و مناطقی که گوگل Gemini ارائه میدهد، اکنون میتوانند از این ویژگی بهرهمند شوند. پیشتر ویژگی «تحقیق عمیق» فقط به زبان انگلیسی در دسترس بود اما اکنون کاربران با زبانهای مختلف ازجمله عربی، اسپانیایی، هندی و پرتغالی میتوانند گزارشهایی به زبان مادری خود ایجاد کنند اما گوگل در زمینه دقت خلاصهسازی، در مواجهه با محتواهای غیرانگلیسی، چالشهایی دارد. در این فرایند از منابع داده بومی و جستجوی پشتصحنه برای تأیید اطلاعات استفاده میشود.
گوگل همچنین تأکید کرده به صحت اطلاعات توجهی ویژه دارد. بااینکه مدل هوش مصنوعی دادههای زیادی دارد، این شرکت همچنان تمرکز خود را روی اطمینان از درستی اطلاعات تولید شده قرار داده است. برای بهبود دقت ابزار، تیمهای محلی در ارزیابی دادهها و ارائه بازخورد کمک میکنند.
ابزار Deep Research در جمینای اکنون در دسترس کاربران در سراسر جهان است و به آنها امکان میدهد از قابلیتهای تحقیقاتی مبتنیبر هوش مصنوعی استفاده کنند. این عرضه جهانی نقطه عطف مهمی بهمنظور ایجاد دسترسی به ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی برای جوامع مختلف است.