افشای بیش از یک دهه محتوای کلاسیک Halo
لو رفتن ۱۰۰ گیگابایت محتوای کلاسیک Halo، شامل نسخههای حذفشده و پیشانتشار، هواداران این بازی را در شوک و هیجان فرو برد.
حدود ۱۰۰ گیگابایت محتوای منتشرنشده و پیشانتشار از دوران کلاسیک بازی Halo طی تعطیلات اخیر فاش شده است.
محتوای لورفته از Halo، نسخهی اصلی Halo تا Halo: Reach و حتی برخی از محتوای اولیهی Halo: Master Chief Collection را شامل میشود و توجه بسیاری از طرفداران این مجموعه را به خود جلب کرده است.
ظاهراً محتوای فاششدهی Halo را تیم Halo Digsite، متشکل از طرفداران و مادسازان این بازی منتشر کردهاند. تیم مذکور وظیفه داشت با همکاری استودیوی 343 و Halo Studios محتوای حذفشده از آرشیو نسخههای قدیمی بازی را برای Halo: MCC بازسازی کند. بر اساس اعلام Rebs Gaming، در میان محتوای فاششده، نسخهی دمو Halo MacWorld 1999 که اولین نمایش عمومی بازی با حضور استیو جابز بود، مراحل حذفشدهی Halo 3 و طراحیهای اولیهی دشمنان نیز وجود دارد.
افشای بزرگ محتوای halo، بهدلیل نارضایتی اعضای تیم Digsite از برخورد مایکروسافت و Halo Studios رخ داده است. بسیاری از اعضای تیم بهصورت داوطلبانه کار میکردند، اما گستردگی پروژه باعث شد که آن را شبیه به شغل تماموقت و بدون دریافت دستمزد تجربه کنند. این شرایط به خروج برخی از اعضاء انجامید و کار تیم را به چالش کشید.
تیم Digsite با بازسازی محتوای حذفشدهای مانند دموهای Halo و Halo 2 در E3، طرفداران را هیجانزده کرده بود و نقش مهمی در زنده نگهداشتن جامعهی Halo ایفا کرد. بهنظر میرسد اختلافات با Halo Studios که محتوای این تیم را بیشتر بهعنوان کاری غیررسمی و مشابه پروژههای انجمن Forge میدید، مانع از اضافهشدن محتوای مورد اشاره به Halo: MCC شده است.
پایان غمانگیز پروژه و حمایت مالی نکردن از اعضای تیم Digsite، یکی از فرصتهای بزرگ برای زنده نگهداشتن محتوای کلاسیک Halo را از بین برد. بسیاری از طرفداران بازی همچنان منتظرند تا مایکروسافت نقش فعالتری در حفظ و ارائهی این محتوای ارزشمند ایفا کند.