تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 31, 2024
17:32 سه شنبه، 11ام دیماه 1403
کد خبر: 181702

قائم مقام مدیرعامل یکتانت: سهم تبلیغات دیجیتالی در ایران ۲۰ درصد و در دنیا ۶۸ درصد از بازار تبلیغات است

منبع: دیجیاتو

مدیر ارشد عملیات یکتانت: ۸۰ درصد بازار متعلق به ماست

به‌ گفته مدیران یکتانت، سهم بازار تبلیغات دیجیتالی از کل بازار ایران ۲۰ درصد است که فاصله معناداری با میانگین ۶۸ درصدی دنیا دارد.

یکتانت شب گذشته (۱۰ دی ۱۴۰۳) رویداد سالانه خود با نام «نقطه» را برگزار کرد که شامل چندین بخش می‌شد. پیش از شروع سخنرانی‌ها گروه We Nodes موسیقی زنده اجرا کردند.

پس‌ازآن، «علیرضا کامرانیان‌فر»، قائم‌مقام مدیرعامل یکتانت، اولین سخنرانی بود که روی صحنه آمد. کامرانیان‌فر گفت: «دنیای پیرامون ما دائم درحال تغییر است یا با این تغییرات همگام می‌شویم یا زمین بازی را واگذار می‌کنیم. برخی سعی می‌کنند خودشان بازی را تغییر دهند، رویکرد ما هم در یکتانت همین است.»

او ادامه داد: «تلاش کردیم رسانه‌های دیجیتال را به ابزارهای مناسبی برای توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال و آفلاین ایرانی تبدیل کنیم. بازار تبلیغات دیجیتال در ایران ۱۱ همت حجم دارد و فقط ۲۰ درصد از کل بازار تبلیغات را اشغال کرده است. میانگین این نسبت در دنیا ۶۸ درصد است. باید تلاش کنیم سهم ۲۰ درصدی را به میانگین جهانی نزدیک کنیم. در این رویداد، می‌خواهیم نقطه‌ها را به هم وصل کنیم تا تصویری بزرگ در صنعت دیجیتال مارکتینگ ایران بسازیم.»

کامرانیان‌فر در ادامه تعدادی از زیرمجموعه‌های این شرکت را نام برد و درمورد فعالیت هریک توضیح داد. او گفت: «امروز گروه یکتانت ۳۰ عضو دارد و به تک‌تک این اعضا افتخار می‌کند. یکی از این اعضا، تریبون، به گروهی از کسب‌وکارها تبدیل شده است؛ به‌زودی از این گروه رونمایی می‌شود.»

راهبر فنی یکتانت: ایران ۵ تا ۱۰ سال از بازار تبلیغات دنیا عقب است
پس از او، «کیانوش مختاریان»، راهبر ارشد فنی یکتانت، دومین شخصی بود که روی صحنه آمد. مختاریان گفت: «یکتانت هر ثانیه چندده‌ هزار تبلیغات نمایش می‌دهد که عدد بسیار بالایی است. برای نمایش این تعداد تبلیغات پردازش زیادی انجام می‌شود که در کنار چالش‌های مهندسی، پیچیدگی‌های فراوانی دارد.»

راهبر ارشد فنی یکتانت اضافه کرد: «برای توسعه پایدار این سیستم، در سیستم‌های نرم‌افزاری خود تغییرات بنیادینی مطابق با فرایندهای روز دنیا ایجاد کردیم.»

مختاریان در ادامه سخنرانی خود گفت: «ایران ۵ تا ۱۰ سال از بازار تبلیغات دنیا عقب است اما یکتانت قصد دارد این فاصله را پر کند. در یک سال اخیر، یکتانت به‌سمت توسعه هوش مصنوعی رفته است. مدل‌های ساده اولیه این سرویس تا ۱۰ درصد نرخ کلیک را بالا برده است.»

مدیر ارشد عملیات یکتانت: ۸۰ درصد بازار متعلق به ماست
«سمانه طغیانی»، مدیر ارشد عملیات یکتانت، نیز در رویداد نقطه یکتانت گفت: «یکتانت با همکاری ۴ هزار ناشر توانسته بیش از هزار میلیارد تبلیغات را با نرخ ۳۰ هزار تبلیغ‌درهرثانیه نمایش دهد. اگر به ۶ ماه گذشته برگردیم، در همه روزهای آن بیش از ۸۰ درصد سهم بازار در اختیار ما بوده است و با اکثر ناشرین مطرح در بازار ایران همکاری می‌کنیم.»

مدیر ارشد عملیات یکتانت ادامه داد: «یکی دیگر از استراتژی‌های ما اضافه‌کردن سبد محصولات بوده است. در همین راستا، با دیوار، به‌عنوان شریک استراتژیک خود، همکاری کردیم. تیم فنی بستر تبلیغات هدفمندی ایجاد کرد تا کسب‌وکارها کمپین‌های خود را هدفمند و بر پایه کلیدواژه بسازند. علاوه‌بر‌این، امکان نمایش تبلیغات بر مبنای موقعیت جغرافیایی کاربر را فراهم کردیم.»

طغیانی افزود: «درحال‌حاضر، یکتانت امکان ساخت کمپین تبلیغاتی در همه شهرهای ایران را دارد. سال گذشته در بیش از ۳۰۰ شهر کمپین ساخته شده است. یکتانت اکنون با بیش از ۵۰۰ رسانه در حوزه تبلیغات ویدیویی کار می‌کند و ظرفیت ۴۰ میلیون تبلیغات ویدیویی روزانه را دارد. تاکنون هزار کسب‌وکار به تبلیغات ویدیویی یکتانت اعتماد کرده‌اند.»

مدیر روابط‌عمومی یکتانت: گزارش سال ۱۴۰۲ یکتانت داستان کل اقتصاد دیجیتال ایران را می‌گوید
پس از طغیانی، «محسن عرب‌ها»، مدیر روابط‌عمومی یکتانت، سخنران دیگراین شرکت بود. عرب‌ها گفت: «ما از سال ۹۸ در روابط‌عمومی یکتانت انتشار گزارش‌های سالانه را شروع کردیم. سال‌های اول فقط دیتای کسب‌وکار خودمان و زیرمجموعه‌ها را ارائه می‌دادیم. سال ۱۴۰۲ با کنار هم قراردادن نقطه‌های مختلف صنایع اقتصاد دیجیتال، روایت‌هایی متنوع‌تری ارائه کردیم.»

مدیر روابط‌عمومی یکتانت ادامه داد: «در گزارش بازاریابی دیجیتال ۱۴۰۲ با همکاری تعداد بیشتری از کسب‌وکارها داده‌های بیشتری کنار هم گذاشتیم. این گزارش نتیجه تلاش ۱۰۴ نفر طی بیش از ۳ هزار نفرساعت کار است. در این گزارش خواستیم نشان دهیم تصمیمات در کسب‌وکارها مبتنی‌بر داده است و داستان کل صنعت اقتصاد دیجیتال را روایت کنیم.»

پس از سخنرانی عرب‌ها، کیوآرکدی روی نمایشگر سالن نشان داده شد که حاضران با اسکن آن وارد بازی ده‌سؤالی شدند. سؤالات این بازی از میان داده‌های گزارش سال ۱۴۰۲ یکتانت طرح شده بود. جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی استفاده از خدمات یکتانت نیز برای نفر اول در نظر گرفته شده بود.

مدیرعامل اورانوس: روی آگاهی از برند تمرکز کرده‌ایم
آژانس «اورانوس»، زیرمجموعه یکتانت، به‌طور اختصاصی در حوزه آگاهی از برند (brand awareness) فعالیت می‌کند. «مهران پاکند»، مدیرعامل این آژانس، گفت: «برخی نیازها در تبلیغات تلویزیونی و محیطی پاسخ داده می‌شود که در دنیای دیجیتال باید رفع شود. طبق بررسی‌های ما اگر این ۶ نیاز برآورده شوند، بودجه ۲۰ درصدی تبلیغات شرکت‌های افزایش می‌یابد.»

پاکند در ادامه این نیازها را برشمرد: «رسانه باید ابعاد بزرگی داشته باشد، نویز تبلیغاتی کم باشد، زمان تبلیغات زیاد باشد، رسانه باید معتبر باشد که تأثیر تبلیغاتی زیاد شود، رسانه‌ای که انتخاب می‌شود باید متناسب با پرسونای کمپین و برند باشد و درنهایت امکان نمایش تبلیغات در قالب‌های خلاقانه و جذاب وجود داشته باشد.»

مدیرعامل آژانس اورانوس اضافه کرد: «محصول ما به دنبال پاسخ‌دادن به ۶ نیاز اصلی برند است. محصول «بیلبورد دیجیتال» ما اواخر بهار امسال رونمایی شد و در این مدت، ۲۰ برند از آن استفاده کرده‌اند. تبلیغات بیلبورد دیجیتال در ۸۰ میلیون دستگاه یکتا نمایش داده شده‌اند. حداقل زمان نمایش تبلیغ به کاربر یک دقیقه بوده است. در این کمپین‌ها نرخ تعامل را یک تا ۳ درصد ثبت کرده‌ایم که ۱۰ تا ۳۰ برابر تبلیغات کلیکی است.»

پاکند در ادامه با نمایش تبلیغات بیلبورد دیجیتال در یکی از وب‌سایت‌های خبری، شیوه نمایش و تعامل کاربر با آن را توضیح داد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.