تجهیز فوریتهای برق تهران به هوش مصنوعی
با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در مرکز تماس سامانه ۱۲۱، پاسخگویی به درخواستهای مرتبط با امور فوریتها و حوادث برق در شهر تهران به صورت خودکار و هوشمند و با کمترین زمان، انجام خواهد شد.
کامبیز ناظریان بهره مندی از فناوری پردازش زبان طبیعی با قابلیت تحلیل مکالمات و ارایه پاسخهای متناسب و هوشمند به مشترکان را از جمله قابلیتهای این فناوری دانست و اظهار کرد: با استفاده از هوش مصنوعی در مرکز تماس ۱۲۱ تماسهای دریافتی از شهروندان به صورت خودکار، شناسایی و با انجام تحلیلهای تخصصی، راهنماییهای مورد نیاز به صورت هوشمند و خودکار به مخاطب ارایه خواهد شد.
وی با بیان اینکه امکان پخش پیغام صوتی متناسب با شناسههای قبض الصاق شده به تلفن همراه در سامانه پاسخگویی هوشمند (IVR) برای مشترکان برق پایتخت فراهم شده است، کاهش زمان انتظار، افزایش سرعت پاسخگویی و رضایتمندی مشترکان را از جمله دستاوردهای مورد انتظار ناشی از بهره برداری از این فناوری دانست.
وی گفت: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از درخواستهای مشترکان به شکل هوشمند در سامانههای پاسخگویی خودکار، ثبت و رسیدگی میشود و به زودی با توسعه این فن آوری و بهره برداری از سامانههای تشخیص گفتار، مکالمات کاربران، بدون دخالت اپراتور به صورت خودکار به متن تبدیل شده و به سرعت درخواست مورد نظر، شناسایی و به بخش مربوطه هدایت شده و از این طریق زمان رسیدگی به درخواستهای شهروندی به حداقل زمان ممکن خواهد رسید.