اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 4, 2025
16:42 شنبه، 15ام دیماه 1403
کد خبر: 182016

کاربران در طولانی‌ترین شب سال بیشتر آنلاین بودند

منبع: پیوست

کاربران در شب یلدا ۴۰ دقیقه بیشتر از حد معمول در شب، آنلاین بودند و با ۷ دقیقه تاخیر صبح روز بعد آنلاین شدند. در روزهای منتهی به شب یلدا و آن شب، استفاده از تاکسی اینترنتی و سفارش آنلاین غذا به ترتیب ۱.۵ و ۱.۲ برابر افزایش داشت.

به گزارش روابط عمومی آروان کلاد، بررسی‌های داده‌های موجود در شبکه محتوای این مجموعه نشان می‌دهد تخفیفات مناسبت بلک‌فرایدی بیش از تخفیفات شب یلدا موجب افزایش فروش کسب و کارهای آنلاین شده است. ۱۱ ترابایت ترافیک در تاریخ نهم آذرماه، روز پرفروش و پررونقی برای فروشگاه‌های آنلاین ثبت شده است. عددی که ۴ برابر میانگین ترافیک ماهانه است.

اوج ترافیک شب یلدا از ساعت ۱۱:۳۰ پنجشنبه شب تا نیمه شب جمعه ثبت شده است

لازم به ذکر است که ترافیک کاربران‌ آنلاین در بازه زمانی بلک‌فرایدی و شب یلدا به نسبت روزهای معمول رشد و افت چندانی نداشته است. افزایش ثبت شده نیز در ساعات مشخصی مشهود است. اوج ترافیک شب یلدا از ساعت ۱۱:۳۰ پنجشنبه شب تا نیمه شب جمعه ذکر شده است. کاربران در این شب برخلاف شب‌های دیگر که از ۲:۳۰ بامداد آفلاین می‌شدند در این شب این خاموشی از ۳:۳۰ بامداد آغاز شد.

در تاریخ ۳۰ام آذرماه تاکسی‌های اینترنتی با رشد ۱.۵ درصدی رو به رو بودند. ثبت سفارش آنلاین غذا هم در تاریخ ۲۹ آذرماه رشد ۱.۲ درصدی را به نسبت روزهای دیگر داشت.

سفارش آنلاین از سوپرمارکت‌ها در شب بلک‌فرایدی به بیشترین حد یعنی ۱.۵ برابر بیشتر از ترافیک میانگین ماهانه رسید. این روند صعودی تا انتهای ماه شیب نزولی به خود گرفت.

۱۱ ترابایت ترافیک در تاریخ نهم آذرماه،برای فروشگاه‌های آنلاین ثبت شده است. عددی که ۴ برابر میانگین ترافیک ماهانه است.
بعد از بلک فرایدی طبق داده‌های بررسی شده، ترافیک سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروشگاه‌های آنلاین دچار کاهش چشمگیری شد. این آمار در شب یلدا به کم‌ترین میزان خود رسید.

این داده‌ها حاصل بررسی «میزان ترافیک» انواع فروشگاه‌های آنلاین، تاکسی‌های اینترنتی، سرویس‌های آنلاین سفارش غذا و سوپرمارکت‌های آنلاین است که ترافیک کاربران آنها از شبکه‌ی توزیع محتوای آروان عبور می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.