سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 4, 2025
17:34 شنبه، 15ام دیماه 1403
کد خبر: 182028

قابلیت‌های جدید دستیار هوش مصنوعی زیگپ؛ از نقشه راه تا آهنگ سفر

منبع: زومیت

با دستیار صوتی هوش مصنوعی فارسی‌زبانان «زیگپ» همه درخواست‌های کاربران به‌صورت صوتی قابل اجرا است.
دستیارهای هوش مصنوعی انقلابی در فناوری ارتباطات و خدمات به حساب می‌آیند که با برخورداری از توانایی یادگیری و تحلیل داده‌ها، به کاربران کمک می‌کنند تا زندگی روزمره خود را به نحوی ساده‌تر و کارآمدتر مدیریت کنند. زیگپ یکی از این دستیارهای هوش مصنوعی ایرانی است که روزبه‌روز در حال توسعه قابلیت‌های جدید و اضافه کردن امکانات متنوع است تا بتواند به نیازهای مختلف کاربران پاسخ بدهد.

زیگپ یک دستیار هوش مصنوعی از نوع صوتی است که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران فارسی‌زبان قرار می‌دهد. این محصول متعلق به شرکت هوش مصنوعی اسمایلینو است که راهکارهای هوش مصنوعی را به طیف وسیعی از مخاطبان، کسب‌وکارها (B2B) و مشتریان (B2C) ارائه می‌کند.

شرکت اسمایلینو، از یک سو کسب‌وکارها را در توسعه راهکارهای هوشمند و خلق مدل‌های کسب‌و‌کار نوینی که آن‌ها را در بازار رقابتی پیشرو نگه دارد یاری می‌کند و از سوی دیگر با توسعه محصول زیگپ سعی می‌کند از طریق بهبود فعالیت‌های روزمره کاربران کیفیت زندگی افراد را ارتقا دهد.

دستیار هوش مصنوعی با اتصال به قدرتمندترین موتورهای هوش مصنوعی، امکانات متعددی را فراهم می‌کند؛ از خرید شارژ صوتی تا تولید محتوا، ایده‌پردازی، آموزش و سرگرمی. یکی از ویژگی‌های برجسته زیگپ این است که همه درخواست (پرامپت‌ها) به‌صورت صوتی قابل اجرا هستند و کاربران می‌توانند به زبان فارسی درخواست‌هایشان را صوتی بیان کنند و پاسخ را دریافت کنند.

نزدیک‌ترین مکان‌ها و راه رسیدن به آن‌ها را با زیگپ پیدا می‌کنید
قابلیت یافتن نزدیک‌ترین‌ محل‌ها و مسیریابی یکی دیگر از امکاناتی است که زیگپ به کاربران خود ارائه می‌کند. این قابلیت به‌ویژه در شهرهایی که حجم ترافیک بالایی دارد و پیدا کردن نزدیک‌ترین محل‌ها یک چالش بزرگ محسوب می‌شود، بسیار مفید و کاربردی است.

دستیار هوش مصنوعی زیگپ با قابلیت‌های پیشرفته خود، به این نیاز هم پاسخ داده و می‌تواند با سرعت و دقت، نزدیک‌ترین مکان‌ها مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و خدمات عمومی را شناسایی کرده و به کاربران نشان دهد. امکان پیدا کردن نزدیک‌ترین مسیر به محل مورد نظر نیز از حالا به بعد برای کاربران زیگپ فراهم شده است. با این ویژگی‌ها کاربران می‌توانند در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنند و در ترددهای روزمره خود تجربه‌ای راحت‌تر داشته باشند.

زیگپ پادکست‌های مورد علاقه‌تان را نشان‌تان می‌دهد
این روزها با افزایش علاقمندی به پادکست‌ها، بسیاری از افراد به دنبال پادکست‌های جذاب با محتوای متنوع هستند. دستیار هوش مصنوعی زیگپ با قابلیت جدیدی که ارائه کرده، می‌تواند پادکست‌های مورد نظر کاربران را با توجه به مشخصات و علایق آن‌ها پیدا کند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که به سادگی و فقط با گفتن چند کلمه، به دنیای گسترده‌ای از پادکست‌ها دسترسی پیدا کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.