هوش مصنوعی

January 5, 2025
12:40 یکشنبه، 16ام دیماه 1403
کد خبر: 182085

سامسونگ به پادشاه بی‌رقیب هوش مصنوعی تبدیل می‌شود

منبع: دیجیاتو

سامسونگ به‌دنبال بهره‌گیری از استراتژی سوپر-گپ است تا بتواند با افزایش فاصله خود از رقبا، تاج سلطنت هوش مصنوعی را بر سر بگذارد.

سامسونگ سعی داشته است محصولات متنوع خود را با ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی همراه سازد و به‌جای ارائه امکانات عجیب و غریب، به‌سراغ موارد ابتدایی و کاربردی برود که کاربران قادر باشند تا طی روزمره بهره بگیرند و همین موضوع باعث شده تا برتری نسبی در مقایسه با رقبای خود پیدا کند.

چرا سامسونگ می‌تواند بر جایگاه سلطنت هوش مصنوعی تکیه بزند؟
سامسونگ در چندین سال اخیر تمرکز ویژه‌ای روی توسعه قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی داشته و بسیاری از آنها را به حالت اجرایی در محصولات اخیر خود تبدیل کرده است. تجربه‌های قبلی این شرکت از جمله سیستم‌عامل ناکام تایزن، به کره‌ای‌ها آموخته است که دیگر به‌سراغ اختراع دوباره چرخ نروند و با افزایش تعامل با دیگر شرکت‌ها، بتوانند بیشترین سود را از موج‌های جدید فناوری بدست آورند.

گلکسی S24 اولین سری از گوشی‌های هوشمند بود که با مانور جدی روی امکانات هوش مصنوعی وارد بازار شد. در ادامه رقبای دیگری مثل اپل هم اقدام به عرضه محصولات مشابه به بازار کردند؛ اما اندکی زمان لازم بود تا کاربران متوجه شوند که ویژگی‌های موجود در گوشی‌های سامسونگ، نسبتاً کاربردی‌تر و بهتر از دیگر شرکت‌ها است. با این وجود، سامسونگ طیف وسیعی از محصولات از لوازم خانگی تا وسایل هوشمند را تولید می‌کند که هنوز به هوش مصنوعی مجهز نشده‌اند و چنین کاری می‌تواند سلطه این شرکت بر دنیای هوش مصنوعی، حداقل از زاویه غیر نرم‌افزاری را فراهم سازد.

«جانگ‌هی هان» مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیک در بیانیه جدید این شرکت به مناسب فرا رسیدن سال نوی میلادی به کارکنان، از رویای خود برای تبدیل شدن به حاکم دنیای هوش مصنوعی سخن گفته است. سامسونگ در نظر تا با استفاده از استراتژی Super-gap یا ابر-شکاف، فاصله خود با رقبا را از طریق بهره‌گیری فناوری‌های فوق‌پیشرفته، به حداکثر برساند. مدیران سامسونگ اعتقاد دارند که سال ۲۰۲۵ می‌تواند نقطه‌ای عطف برای ایجاد فاصله چشمگیر با سایر تولیدکنندگان دستگاه‌های هوشمند باشد و این شرکت را چندین گام در حوزه هوش مصنوعی به جلو براند.

مدیران سامسونگ فکر می‌کنند که هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌های جدیدی را هم برای افزایش فروش این شرکت به‌دنبال داشته باشد؛ برای همین اقدام به سرمایه‌گذاری سنگین در ارتباط با توسعه و کاربردی کردن آن، صرف کرده‌اند. همچنین ممکن است هوش مصنوعی به آنها کمک کند تا دسته جدیدی از محصولات هوشمند را پدید آورند که تاکنون نمونه‌ای نداشته‌اند؛ امری که احتمالاً می‌تواند آغازگر عصر جدیدی برای این شرکت در رقابت با برندهای بزرگی مثل اپل باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.