پست

January 11, 2025
11:10 شنبه، 22ام دیماه 1403
کد خبر: 182677

چیت ساز عنوان کرد: ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش رضایت مشتریان

معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجمع عمومی شرکت ملی پست بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش رضایت مشتریان تاکید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ چیت ساز، رئیس مجمع عمومی در این نشست که صبح امروز (چهارشنبه 19 دی 1403) برگزار شد ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش رضایت مشتریان به انتظارات وزارت ارتباطات از شرکت ملی پست پرداخت.
وی افزود: شاخص های عملکردی شرکت ملی پست در حوزه افزایش رضایت مشتریان از جمله متوسط زمان توزیع مرسولات، کاهش درصد خطای عملیاتی، کاهش شکایات و حل مسائل مرتبط با مشتریان، تنوع بخشی به کانال های درآمدی پستی ضمن بهبود باید به صورت مستمر رصد و طبق روال گذشته به صورت سه ماه به مجمع گزارش شود.
وی به رشد نوآوری در شرکت ملی پست و افزایش نرخ خدمات دیجیتال تاکید و ابراز امیدواری کرد: به هنگام سازی پروژه ملی جی نف تا پایان سال ۱۴۰۴ نهایی شود.

در ادامه محمد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی پست؛ با اشاره به تغییر وضعیت فعالیت پست از ارسال نامه به سمت بسته ها و امانات پستی گفت: ما در شرکت ملی پست طی پنج سال گذشته شاهد رشد 35 درصدی ترافیک مرسولات پستی بودیم که در این مدت زمان، رشد مرسولات از نوع بسته و امانت به بیش 165 درصد رسیده است به طوری که در سال 1399 روزانه به صورت میانگین 260 تن حجم بار ارسالی بوده در صورتی که طی 9 ماه گذشته بالغ بر 510 تن بار توسط این شرکت در سطح کشور جابجا شده است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: ناوگان حمل و نقل این شرکت پیش از این روزانه 49 هزار کیلومتر مسافت را طی می کردند اما در حال حاضر این بعد مسافت به 86 هزار کیلومتر افزایش یافته است و میانگین توزیع مرسولات از 88 مرسوله به ازای هر پستچی در سال 1399 به 93 مرسوله رسیده است که این گزارش نشان دهنده تغییر رفتار این شرکت از قبول و توزیع پاکت به بسته و امانات پستی است.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه پست سازمانی عرصه محور است بیان کرد: با تغییر رویه پست و ورود حجم بالایی از مرسولات به شبکه پستی با چالش های متعددی همچون کمبود فضای عملیاتی وسیع در ادارات پست سراسر کشور روبرو هستیم که با رشد سریع تجارت الکترونیک و ورود حجم بالای مرسولات به شبکه پستی اقدام موثری در راستای توسعه فضاهای مذکور شکل نگرفته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام عالی وزارت در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال، تصریح کرد: پست بازوی اجرایی اقتصاد دیجیتال است که این مهم در رشد 24 درصدی تجارت الکترونیک از مجموع 14 درصد رشد ترافیک مرسولات پستی در عملکرد 9 ماهه اخیر پیام آور رشد مطلوب اقتصاد دیجیتال در مجموعه شرکت ملی پست است.
مجمع عمومی شرکت ملی پست با حضور اعضای هیات مدیره و صاحبان سهام شرکت و با هدف ارایه گزارش نحوه هزینه اعتبارات تخصیصی و تشریح عملیات طرح های تملک دارایی های سرمایه‌ای سال 1402 برگزار شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.