فناوری اطلاعات

January 17, 2025
10:24 جمعه، 28ام دیماه 1403
کد خبر: 183125

حمایت مالی غول‌های فناوری از آتش‌سوزی کالیفرنیا

منبع: دیجیاتو

در میان حامیان آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا، متا کمترین میزان کمک نقدی را اختصاص داده است؛ درحالی که گوگل وعده ۱۵ میلیون دلار را داده است.

همزمان با بروز آتش‌سوزی‌های گسترده در نقاط مختلف ایالت کالیفرنیا، بسیاری از شرکت‌های فناوری اقدام به ارائه کمک‌های مالی جهت بهبود شرایط آسیب‌دیدگان و بازسازی تخریب‌ها کرده‌اند.

مقر اصلی بسیاری از شرکت‌های فناوری در ایالت کالیفرنیا واقع شده و همین مسئله، بهانه‌ای است که کمک‌های مالی خود را به نهادهای دولتی و غیرانتفاعی اعطا کنند. در میان آنها، گوگل و یوتیوب با پرداخت ۱۵ میلیون دلار به چندین نهاد از جمله صلیب سرخ و شبکه اضطراری لس‌آنجلس در صدر قرار گرفته‌اند. همچنین یوتیوب وعده داده است که پس از بهتر شدن شرایط و بازگشایی مجدد دفاتر خود در کالیفرنیا، اقدام به اختصاص فضا جهت تولید محتوا به هنرمندان آسیب‌دیده از جریانات آتش‌سوزی خواهد کرد.

«نیل موهان»، مدیرعامل یوتیوب، درباره کمک‌های اخیر گفته است:

لس‌آنجلس قلب صنعت سرگرمی و داستان‌پردازی است و تاثیر محسوسی روی فرهنگ تمام جهان دارد. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان و همکاران ما، این شهر را خانه خود می‌دانند. ما هم مانند دیگران از وقوع آتس‌سوزی‌ها دل‌شکسته هستیم و می‌خواهیم سهم خود را در بازسازی مجدد، ایفا کنیم.

سهم دیگر شرکت‌ها از کمک به آسیب‌دیدگان چقدر است؟
متا که صاحب پلتفرم‌های بزرگی مثل اینستاگرام، فیسبوک و واتس‌اپ است و میلیاردها دلار ارزش دارد،‌ تنها دو میلیون دلار در قالب کمک نقدی و اعتبار تبلیغاتی به آسیب‌دیدگان اختصاص داده است. البته «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا و همسر او نیز هرکدام به‌صورت جداگانه ۲ میلیون دلار کمک را اعطا کرده‌اند. این کمک‌ها در جهت تامین سرپناه برای افراد آسیب‌دیده و کمک‌های انسان‌دوستانه صرف خواهد شد. اعتبار تبلیغات هم صرف تامین کمک‌ها از دیگر منابع داخل پلتفرم‌های متا می‌شود.


محله پالیسیدز در لس‌آنجلس، کالیفرنیا پس از وقوع آتش‌سوزی‌ها

«ایوان اشپیگل» که در سمت مدیرعامل اسنپ قرار دارد هم در یک پست وبلاگ اعلام کرده است که شرکت تحت کنترل او، ۵ میلیون دلار کمک مالی را اهدا خواهد کرد. وی در محله پالیسیدز در لس‌آنجلس بزرگ شده که بیشترین آسیب را طی آتش‌سوزی‌های اخیر شاهد بوده است.

آمازون و نتفلیکس نیز هرکدام ۱۰ میلیون دلار را صرف کمک به آسیب‌دیدگان و بازسازی خسارت‌ها خواهند کرد. سونی نیز اعلام کرده است که ۵ میلیون دلار را در این راه صرف خواهد کرد. «تیم کوک»، مدیرعامل اپل هم اشاره داشته است که این شرکت به حمایت از آسیب‌دیدگان خواهد پرداخت؛ اما رقم دقیقی را اعلام نکرده است. همچنین اپل مسیر اختصاصی برای حمایت کاربران از صلیب سرخ آمریکا در اپ استور و اپل موزیک فراهم کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.