رسانه‌های اجتماعی

January 19, 2025
13:04 یکشنبه، 30ام دیماه 1403
کد خبر: 183272

حالا کاربران اینستاگرام می‌توانند ریلزهای ۳ دقیقه‌ای بسازند

منبع: دیجیاتو

اینستاگرام با افزایش زمان ریلزها به حداکثر 3 دقیقه راهی تازه برای خلاقیت کاربران باز کرده است.

اینستاگرام اعلام کرد پس‌ازاین کاربران می‌توانند در بخش ریلز با مدت‌ حداکثر ۳ دقیقه ویدیو منتشر کنند. این تغییر که دوبرابر مدت قبلی، ۹۰ ثانیه، است، در پاسخ به درخواست‌های متعدد کاربران انجام شده است.

طبق گزارش «TheVerge»، «آدام موسری»، مدیر اینستاگرام، دراین‌باره گفت بازخوردهای کاربران نشان داده ۹۰ ثانیه برای بیان کامل ایده‌ها و داستان‌ها کافی نیست.

آیا اینستاگرام با تغییر جدیدش از تیک‌تاک پیشی می‌گیرد؟
این تغییر درحالی رخ داده است که آدام موسری سال گذشته میلادی تأکید کرده بود افزایش مدت‌ ریل‌ها ممکن است بر هویت اصلی پلتفرم را که بر ارتباط دوستان و آشنایان تمرکز دارد، تأثیر بگذارد. او آن زمان گفته بود اینستاگرام نمی‌خواهد با ارائه ویدیوهای طولانی، فاصله‌ای بین کاربران و دوستانشان ایجاد کند اما باتوجه‌به محبوبیت بالای ویدیوهای طولانی در پلتفرم‌های دیگر، به نظر می‌رسد اینستاگرام تصمیم گرفته نیازهای کاربران را در اولویت قرار دهد.

این تصمیم هم‌زمان با ممنوعیت تیک‌تاک رخ داده است. تیک‌تاک از سال ۲۰۲۱ امکان انتشار ویدیوهای ۳ دقیقه‌ای را فراهم کرده بود و اکنون فعالیت‌های خود را در آمریکا متوقف کرده است. رقابت این 2 پلتفرم برای جذب و حفظ کاربران یکی از دلایل اصلی تغییرات جدید اینستاگرام محسوب می‌شود.

ریلزهای طولانی‌تر: فرصتی برای بیان بهتر داستان‌ها
اینستاگرام در گذشته رویکردی محافظه‌کارانه به افزایش طول ویدیوهای ریلز داشته است. بیش از 2 سال از زمانی که این شرکت اجازه انتشار ویدیوهای ۹۰ ثانیه‌ای را داده، می‌گذرد. همچنین آزمایش‌هایی برای افزایش مدت‌ ریلز به ۱۰ دقیقه نیز انجام شده است اما این قابلیت هنوز رسمی عرضه نشده است اما تغییر اخیر نشان می‌دهد اینستاگرام آماده است انعطاف بیشتری در خدمات خود به کاربران داشته باشد.

این اقدام می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا بسیار مفید باشد؛ زیرا زمان بیشتری برای ارائه پیام‌ها و ایده‌های خود خواهند داشت. همچنین کاربران عادی نیز می‌توانند لحظات بیشتری از زندگی خود را در قالب ریل‌ها با دیگران به اشتراک بگذارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.