باندپهن

باندپهن ثابت

January 19, 2025
15:24 یکشنبه، 30ام دیماه 1403
کد خبر: 183307

بهرامی: پیشبرد تحول مخابرات با ارتقای حوزه فناوری اطلاعات حاصل می‌شود

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات در نشست با کارکنان و مدیران بخش‌های فناوری اطلاعات ساختمان شهید دامن‌افشار، ضمن اطلاع‌یابی از چالش‌ها و برنامه‌های تخصصی در بخش فناوری گفت: پیشبرد تحول دیجیتال سازمان از مسیر ارتقاء همه‌جانبه حوزه فناوری اطلاعات در شرکت مخابرات ایران حاصل می‌شود و با توجه به سرعت تحولات فناوری، باید در ارائه خدمات ممتاز به مشتریان پیشگام باشیم.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، مرتضی بهرامی، سرپرست معاونت فناوری اطلاعات در این نشست درون‌سازمانی که با کارکنان و مدیران ادارات و بخش‌های فناوری اطلاعات مستقر در ساختمان دامن افشار برگزار شد، تأکید کرد: نقش معاونت فناوری اطلاعات مخابرات در ارتقای کارکرد مبتنی بر تحول فناوری سازمان‌ و هماهنگی در تمام بخش‌ها بی‌بدیل است و از همین ابتدای فعالیت در مدیریت جدید باید تلاش کنیم معاونت فناوری را برای پاسخ‌دادن به نیازهای روز افزون سازمان در بخش داخلی و مشتریان در بخش بیرونی، آماده‌تر از گذشته سازیم.

وی در این نشست صمیمانه، ضمن اطلاع‌یابی از فرصت‌ها، چالش ها و برنامه‌های تخصصی هر حوزه در معاونت فناوری اطلاعات و صحبت با تمامی کارشناسان و مدیران حاضر در نشست، اعلام کرد: بررسی طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات با برگزاری مستمر این جلسات و اقدام‌های مبتنی بر بهبود در پیشرفت بخش فناوری بسیار تأثیرگذار است.

در ادامه نشست، کمال‌الدین مختارشاهی، مدیرکل سامانه‌های سازمانی معاونت فناوری اطلاعات، با توضیح وظایف این اداره کل و نقش اساسی آن در هماهنگی بخش‌های مختلف فناوری در مجموعه ستاد و مناطق گفت: در معاونت فناوری اطلاعات، همواره توجه داشته‌ایم که جذب و تبدیل مخاطب به مشتری و نگهداری و حفظ آن از مهم‌ترین مسؤولیت‌های این معاونت برای محصولات و سرویس‌های مخابرات ایران است.

مدیر کل سامانه‌های سازمانی، ضمن قدردانی از تلاش‌های تمام ادارات حوزه فناوری افزود: تمام کارکنان معاونت فناوری اطلاعات، به‌رغم چالش‌های مختلف از جمله کمبود نیروی متخصص با توجه به توسعه روزافزون فناوری‌های ارتباط با مشتری، در تلاش هستند تا ضمن بهینه‌سازی تعاملات درون سازمانی، رضایت مشتریان را افزایش داده و جایگاه شرکت را در بازار رقابتی تقویت کنند.

علیرضا بیدی، رئیس اداره رایانش ابری هم با تشریح وظایف اساسی اداره تحت مدیریت خود گفت: طرح‌های تجمیع دیتابیس و متمرکزسازی نظام مالی، در این اداره مدیریت می‌شود؛ ضمن این‌که حوزه فناوری اطلاعات به علت گستردگی بسیار زیاد، وظایف مهمی بر عهده دارد و کارکنان در این بخش حقیقتاً با تمام وجود و شبانه‌روزی کار می‌کنند.

خانم زمانی، مسؤول اداره سامانه‌های ارتباطی و مدیریتی نیز با توضیح وظایف این اداره گفت: خدمات پیام‌رسان رایکا به‌عنوان پیام‌رسان سازمانی شرکت، در این اداره پیگیری می‌شود تا به‌مرور به پیام‌رسان اختصاصی شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت سامانه نظارت بر قراردادها که اکنون در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی اجرایی شده، اظهار داشت: اجرایی‌شدن کامل این سامانه و تکمیل و گسترش آن در سراسر کشور، از بهترین طرح‌هایی است که ضمن ایجاد یکپارچگی، از نشتی‌های درآمد و موازی‌کاری در بخش‌های پیمانکاری شبکه و فناوری اطلاعات جلوگیری می‌کند.

مدیران و رؤسای ادارات، با اشاره به چالش‌های اصلی مجموعه فناوری اطلاعات، چندگانگی در چارت سازمانی، عدم تصویب سازمان پیشنهادی، کمبود نیروی متخصص در برخی حوزه‌ها و چالش‌های مالی به علت عدم پرداخت کامل مطالبات پیمانکاران یا نهایی‌نشدن قراردادها را از مهم‌ترین مواردی مطرح کردند که حل‌وفصل آن در تقویت حرکت بخش فناوری اطلاعات به جایگاه شایسته خود بسیار اثرگذار است.

کارشناسان ادارات نیز به تفکیک، ضمن معرفی خود و وظیفه محول سازمانی، دیدگاه‌ها و نظرات خود را در راستای بهبود فرایندها و حرکت مجموعه به سمت توسعه و تحول سرویس‌های فناوری مطرح کردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.