اپلیکیشن

تلفن همراه

February 4, 2025
18:11 سه شنبه، 16ام بهمنماه 1403
کد خبر: 184577

سرویس سمپلینگ اسنپ‌مارکت، راهکاری برای معرفی محصولات جدید سوپرمارکتی به مخاطبان

منبع: دیجیاتو

در حال حاضر در اسنپ‌مارکت این خدمات به صورت مکانیزه برای برندها و تامین‌کنندگان سوپرمارکتی انجام می‌شود.

ارسال نمونه رایگان از یک محصول یا کالا برای کاربر بالقوه، از گذشته روش مرسوم تولیدکنندگان برای معرفی محصول خود به مشتریان بوده است. پلتفرم‌های خرید آنلاین مثل اسنپ‌مارکت با ایجاد یک مکانیزم ساده برای توزیع این نمونه‌ها بین کاربران هدف، سرویسی به نام سمپلینگ را برای تولیدکنندگان فراهم کرده‌اند.

سمپلینگ، سرویسی مشابه روش‌های سنتی تست یک محصول به منظور معرفی آن به کاربر نهایی‌ست که در آن تولید کننده نمونه‌ای از محصول خود را برای امتحان در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا مشتری با آزمودن آن بیشتر با محصول آشنا و از جزئیات و ویژگی‌های آن مطلع شود. در حال حاضر در اسنپ‌مارکت این خدمات به صورت مکانیزه برای برندها و تامین‌کنندگان سوپرمارکتی انجام می‌شود.

به این روش که تولید کننده طی یک تفاهم‌نامه برای انجام پروژه، محصول خود را در تعداد مد نظر در اختیار انبارهای فروش اسنپ قرار می‌دهد و اسنپ در سناریوهای مورد نظر تامین‌کننده این محصول را بین مصرف‌کنندگان نهایی توزیع می‌کند.

سمپلینگ به چه روشی انجام می‌شود؟
خدمات سمپلینگ اسنپ‌مارکت به دو روش اصلی انجام می‌شود:

روش اول: توزیع انبوه و بدون هدف‌گذاری مشخص که در آن تامین‌کننده از اسنپ می‌خواهد که نمونه محصول را در تمام سبدهای خرید قرار دهد. در این شیوه حتی محصولات غیرسوپرمارکتی مثل بروشور معرفی، کد تخفیف، کد اشتراک و … می‌تواند مورد نظر تامین‌کننده باشد.
روش دوم: توزیع هدف‌گذاری شده که در آن تامین‌کننده می‌تواند براساس محتوای سبد خرید کاربر یا لوکیشن جغرافیایی کاربر درخواست توزیع نمونه محصول داشته باشد. (مثلا برای یک برند سلولزی اگر در سبد خرید کاربر، پوشک بچه وجود داشت، یک نمونه پوشک بچه مرتبط با خرید در بسته مشتری قرار داده شود.)
از ابتدای ورود این محصول به انبار اسنپ، مثل یک محصول فروشی و غیر رایگان تمامی مراحل پردازش این کالا به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و سناریوی توزیع آن را بر اساس درخواست تامین‌کننده روی سبدهای خرید تعریف می‌شود. در هر دو روش این نمونه محصول با قیمت رایگان و با چند هدف مشخص وارد فاکتور مشتری می‌شود:

مشخص و مستند شدن پروسه پردازش محصول
جلوگیری از امکان سرقت یا مفقودی کالای نمونه
اطلاع‌رسانی به مشتری (محصول اشتباه ارسال نشده و یک نمونه رایگان است.)
آشنایی مشتری با نام و مشخصات محصول (در صورت جدید بودن کالا)
این سرویس به دلیل مکانیزه و دیتامحور بودن مزایایی نسبت به روش سنتی دارد اما دم دستی‌ترین و شاید مهم‌ترین تفاوت آن با سرویس‌های سمپلینگ آفلاین، این است که بعد از تست محصول مشتری مجبور به خرید آن نیست و البته زمان و اختیار عمل کافی دارد که اصلا محصول را امتحان کند یا نکند. در سمپلینگ‌ به روش آفلاین به سبب فرهنگ رایج تعارف در ایران، مخاطب گاهی خود را مجبور به خرید می‌کند تا در واقع تست رایگان محصول را جبران کند. بازخوردهای مشتریان نیز نشان می‌دهد که این روش را برای امتحان محصولات جدید می‌پسندند.

در روش سنتی حتی ممکن است مخاطب آمادگی یا تمایل تست محصول را نداشته باشد و برای رعایت ادب و احترام مجبور به امتحان کردن محصول شود.

تامین‌کنندگان چه‌طور از این سرویس استفاده می‌کنند؟
تامین‌کننده برای استفاده از سرویس سمپلینگ اسنپ‌مارکت کافی‌ست محصول مورد نظر را در اختیار یکی از انبارهای فروش اسند (دارک‌ستور) قرار دهد و به این ترتیب در مقایسه با روش‌های سنتی که مجبور بود برای توزیع نمونه محصول به مراکز زیادی مراجعه کند، تنها با مراجعه به یک مرکز مشخص این کار را انجام دهد که در کاهش هزینه‌ها هم بسیار موثر است.

مزایای سمپلینگ اسنپ‌مارکت
مزایای اصلی این سرویس معطوف به تولید کننده کالا و ساپلایر است.

هزینه‌های سمپلینگ نسبت به آفلاین کاهش پیدا می‌کند.
نقاط توزیع سمپلینگ کاهش پیدا می‌کند.
تمام فرآیند توزیع توسط اسنپ‌مارکت انجام می‌شود.
همه این پروسه به صورت مکانیزه و مستند پیش می‌رود بنابراین امکان مفقود شدن، سرقت شدن، به هدر رفتن و موارد مشابه تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
این روش بسیار داده‌محور و کارآمد است به گونه‌ای‌ که همه مراحل توزیع سمپلینگ از زمان ورود کالا به انبار تا زمان توزیع محصول و حتا بعد از آن قابل رصد کردن است و بعد از پایان پروسه هم اسنپ می‌تواند گزارش‌های دقیقی از رفتار مشتری در مواجهه با نمونه محصول و خرید دوباره یا میزان رضایت از محصول را با انجام نظرسنجی‌ ارائه کند. (برند توزیع کننده می‌تواند اطلاعاتی درباره اینکه سمپل در چه سبد خریدی، در چه مناطق جغرافیایی و در کنار چه محصولات دیگری توزیع شده، مشتری بعد از دریافت نمونه چه رفتاری درباره جست‌وجو یا خرید محصول داشته و …)
البته این روش برای مشتری هم مزایایی دارد:

آشنا شدن با یک محصول جدید یا محصولی که پیش از آن استفاده نکرده است.
حق انتخاب و آزادی عمل در استفاده از محصول.
مجبور نشدن به خرید کالا یا استفاده مجدد از محصول.
داشتن فرصت کافی برای امتحان کردن محصول در زمانی که مورد نظر مشتری باشد.
برندهای سوپرمارکتی برای اطلاع از نحوه همکاری و مشارکت در سرویس سمپلینگ می‌توانند با اسنپ‌مارکت وارد مذاکره شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.