بودجه چندصد میلیون دلاری ساخت بازی، دلیل اصلی تعدیل نیروها است
افزایش هزینهی ساخت بازیها و همچنین طولانی شدن روند تولید آنها باعث ایجاد مشکلاتی همچون تعدیل نیروها شده است.
اگرچه صنعت بازیهای ویدئویی در مسیر پیشرفت گام نهاده، بودجه و زمان مورد نیاز برای توسعهی بازیها بهطور مداوم درحال افزایش بوده و این موضوع کمی مشکلآفرین شده است.
طبق گزارش Tech4Gamers، مت کارچ، مدیرعامل سیبر اینتراکتیو، سازندهی بازی برجسته و محبوب Space Marine 2، در مصاحبهی اخیر خود با Game File، اعلام کرد که علت اصلی تعدیل نیروها، افزایش بودجهی ساخت بازیهای ویدئویی است. او همچنین باور دارد که به دوران ساخت بازیهای تراز اول AAA با بودجههای ۲۰۰، ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون دلاری نزدیک شدهایم.
تولید دنبالهی برخی از بازیها اکنون سالها طول میکشد و صدها دلار هزینه دارد. با اینکه طولانیشدن زمان انتشار دنبالهی بازیها باعث هیجان بیشتر طرفداران میشود، اما اخیراً صنعت بازی، شکستهای چند میلیون دلاری را متحمل شده است. استودیو Ryu Ga Gotoku، توسعهیدهندهی بازیهای یاکوزا، پیشتر ثابت کرد که ساخت بازیهایی با بودجهی هنگفت برای موفقیت در این صنعت ضروری نیست.
کارچ معتقد است که لزومی ندارد بازیها بودجههای هنگفت داشته باشند و تنها بازیهایی که میتوانند با هزینههای بسیار بالا کنار بیایند، بازیهای خاصی مانند Red Dead Redemption 2 و Cyberpunk 2077 هستند که موفق شدهاند طرفداران خاصی را به خود جذب کنند.
میانگین بودجهی ساخت بازیهای AAA نسبت به گذشته دوبرابر شده است. بهعنوان مثال ساخت بازی اسپایدرمن ۲۰۱۸ حدود ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشت؛ اما هزینهی ساخت اسپایدرمن ۲ که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، ۳۱۵ میلیون دلار بود.