تلفن همراه

گوشی

February 14, 2025
12:32 جمعه، 26ام بهمنماه 1403
کد خبر: 185280

ترفندهایی برای زمانی که آنتن موبایل می‌پرد

منبع: ایسنا

حتما در بعضی موارد برایتان پیش آمده در زمانی که نیاز فوری به تماس تلفنی داشته‌اید، آنتن موبایل شما قطع شود و کیفیت آنتن‌دهی برایتان رضایت بخش نباشد؛ این موضوع در شرایطی که زندگی روزمره همه ما به استفاده از تلفن همراه گره خورده، بسیار مشکل‌ساز است.

اواسط پاییز سال جاری بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارشی اعلام کرد عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، عدم آنتن دهی شبکه موبایل و جمع‌آوری نکردن سرویس پرتکرارترین شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ است؛ بنابراین عدم آنتن دهی تلفن همراه را می توان یکی از موارد رضایت کاربران دانست.

خوب است بدانید گاهی موبایل‌ها هم در اثر حرکت و جابه‌جایی زیاد گیج می‌شوند و با مشکلاتی مثل آنتن‌دهی ضعیف یا عدم وجود سیگنال مواجه می‌شوند. برای حل مشکل آنتن نداشتن گوشی همراهتان می‌توانید راه‌هایی که گفته می شود را امتحان کنید.

در جاهایی که آنتن‌دهی موبایلتان ضعیف است، بهتر است هر نوع پوشش و قاب را از تلفن هوشمندتان برداریدچرا که نسل قبل از تلفن‌های هوشمند، اکثر موبایل‌ها دارای آنتن خارجی بودند، اما این روزها آنتن موبایل‌ها همگی داخلی هستند و استفاده از قاب‌های ضخیم ممکن است روی قدرت دریافت سیگنال گوشی همراه شما تاثیر بگذارند.

در مرحله بعدی می‌توانید تلفن خود را خاموش و بعد از ۱۰ ثانیه روشن کنید، یا آن را، ری‌استارت(Restart) کنید؛ این کار به خصوص در زمان عبور از مرزهای بین‌المللی یا ورود و خروج از مناطق رومینگ مورد نیاز است.

لازم است چک کنید که گوشی شما در حالت پرواز یا Flight mode قرار نداشته باشد، چون در این حالت شما قادر به برقراری هیچ تماسی با سیم‌کارت خود نیستید، اما اگر گوشیتان در حالت پرواز قرار نداشت، حالت هواپیما یا flight mode را ۱۰ ثانیه فعال کنید و سپس آن را غیرفعال کنید. این کار باعث می‌شود تلفن شما دوباره شبکه‌های در دسترس را به‌روزرسانی و پیدا کند.

علاوه بر موارد گفته شده کارشناسان رجیستری را از دیگر دلایل آنتن دهی ضعیف معرفی می‌کنند و توصیه می‌شود کاربران در زمان خرید گوشی خود را در سامانه همتا رجیستر کنند. گوشی‌هایی که به شکل قاچاق و نامناسب وارد کشور می‌شوند رجیستر نمی‌شوند و قابلیت آنتن‌دهی برای سیم‌کارت‌های ایرانی را ندارند در نتیجه برای برقراری تماس و ارسال پیامک غیر قابل استفاده هستند. خریداری موبایل از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر را هم نباید نادیده گرفت. خرید از مراکز غیرمعتبر و قاچاق به‌خاطر قیمت پایین‌تر وسوسه کننده هستند، اما شک نکنید که این کار شما را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند.

همچنین اگر احساس می‌کنید قدرت سیگنال تلفن همراهتان به طور ناگهانی کم شده، سیم کارت خود را بیرون بیاورید سپس با یک دستمال نرم، بسیار آرام آن را پاک کنید و دوباره در گوشی بگذارید. بعضی اوقات گرد و غبار و آلودگی روی سطوح فلزی جمع می شوند و اجازه نمی‌دهند که ارتباط باکیفیتی را تجربه کنید.

تنظیمات گوشی خودتان را چک کنید و همیشه سیستم عامل گوشی خود را به‌روز نگه دارید تا بتوانید از جدیدترین نسخه iOS یا اندروید برای گوشیتان استفاده کنید. اگر نسخه به‌روزی برای سیستم عامل گوشیتان وجود دارد در اولین فرصت آن به روزرسانی کنید.

لازم است باتری تلفن همراه خود را همیشه شارژ نگه دارید. تلفن‌های هوشمند در زمان جستجو برای سیگنال، باتری زیادی مصرف می‌کنند. در نتیجه، وقتی باتری تلفن شما کم است، احتمال مشکل برای جستجوی سیگنال وجود دارد.

در مناطقی که آنتن‌دهی ضعیف است به شکل دستی شبکه ۲G یا۳G را انتخاب کنید، تلفن‌های هوشمند حتی در مناطقی که ۴G ضعیف است، همچنان همان حالت اولویت شبکه را انتخاب می‌کنند و این تحت فشار قرار گرفتن ممکن است باعث افت کیفیت تماس ها و خدمات ارتباطی شما شود.

در نهایت اگر در فضاهای پرجمعیتی مثل کنسرت‌های موسیقی یا استادیوم‌های فوتبال آنتن موبایل شما پرید، در صورت تماس اضطراری سعی کنید از مناطق پرجمعیت دور شوید. چون جایی که هزاران نفر از تلفن همراه و یا تبلت‌های خود به طور همزمان استفاده می‌کنند، احتمالا سیمکارت شما هم با کاهش کیفیت تماس، سرعت کم بارگذاری و بارگیری، کیفیت پایین در ارسال پیام مواجه می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.