سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 15, 2025
17:13 شنبه، 27ام بهمنماه 1403
کد خبر: 185391

مایکروسافت درحال توسعه هوش مصنوعی برای حل مشکلات ویندوز ۱۱

منبع: دیجیاتو

ویندوز ۱۱ احتمالاً به هوش مصنوعی جدیدی مجهز خواهد شد که می‌تواند با پایش برنامه‌ها، خطاها را تشخیص دهد و اقدام به رفع آنها کند.

پتنت‌هایی که مایکروسافت ثبت‌ کرده، نشان می‌دهد این شرکت مشغول توسعه سیستمی مبتنی‌‌بر هوش مصنوعی است که به توسعه‌دهندگان و حتی کاربران عادی اجازه می‌دهد سریع‌تر و آسان‌تر مشکلات ویندوز ۱۱ را تشخیص بدهند و برطرف کنند.

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند مشکلات ویندوز ۱۱ را تشخیص دهد؟
مایکروسافت طی هفته‌های اخیر پیوسته مشغول افزودن قابلیت‌ها و امکانات مبتنی‌‌بر هوش مصنوعی به ویندوز ۱۱ بوده است و به‌ نظر می‌رسد این روند حتی برای رفع مشکلات و کمک به کاربران و توسعه‌دهندگان هم درحال اجرا است. براساس پتنت‌هایی که اخیراً مایکروسافت ثبت کرده است، سیستم هوش مصنوعی جدید می‌تواند مشکلات پیشرفته و پیچیده را حل کند. این سیستم برنامه‌ها را پایش می‌کند و می‌تواند خودکار خطاها را تشخیص دهد.

طبق آنچه در پتنت‌ها مشاهده شده، سیستم هوش مصنوعی جدید ویندوز ۱۱ می‌تواند چندین مشکل را هم‌زمان با هم مدیریت کند. همچنین قابلیت نمایش قسمتی از کد را که موجب بروز خطا شده، دارد و می‌تواند دلایل بروز خطا را هم به کاربران توضیح دهد. در ادامه، راهکارهایی برای حل مشکل در اختیار فرد قرار می‌گیرد تا از طریق آنها بتواند نقص موجود در برنامه را برطرف کند.

به‌ نظر می‌رسد قابلیت جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی بیشتر برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های ویندوز ۱۱ کاربرد داشته باشد اما احتمالاً کاربران عادی هم می‌توانند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند. هوش مصنوعی مولد می‌تواند نوشتن کد جدید یا اصلاح کدهای قبلی را برعهده بگیرد و نیاز به کدنویسی و دخالت کاربر را کمتر کند.

در نمودارهایی که مایکروسافت ارائه‌ کرده، سیستم هوش مصنوعی جدید این شرکت می‌تواند مشکل را خودکار حل کند یا هنگام نیاز،‌ راهکارها در اختیار کاربر بگذارد. البته هنوز مشخص نیست چنین سیستمی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت یا فقط کاربران خاصی مثل اعضای طرح اینسایدر به آن دسترسی خواهند داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.