سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 19, 2025
16:03 چهارشنبه، 1ام اسفندماه 1403
کد خبر: 185902

سامسونگ صدرنشین بازار تلویزیون‌ها شد؛ ال‌جی پیشتاز OLED-ها

منبع: زومیت

سامسونگ و ال‌جی در سال ۲۰۲۴ رکوردهای جدیدی در بازار جهانی تلویزیون ثبت کردند.

سامسونگ و ال‌جی در سال ۲۰۲۴ موفق شدند جایگاه خود را به‌عنوان رهبران بازار جهانی تلویزیون تثبیت کنند و به رکوردهای چشمگیری دست یابند. بر اساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Omdia، سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی عنوان برترین برند بازار جهانی تلویزیون را حفظ کرد، درحالی‌که ال‌جی برای دوازدهمین سال متوالی، پادشاهی خود بر بازار تلویزیون‌های OLED را ادامه داد.

سامسونگ؛ پیشتاز بازار تلویزیون‌های پریمیوم و QLED
سامسونگ در سال ۲۰۲۴ موفق شد ۲۸٫۳ درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون را به خود اختصاص دهد و جایگاه نخست خود را که از سال ۲۰۰۶ تاکنون حفظ کرده است، همچنان مستحکم نگه دارد. ازجمله دلایل مهم موفقیت این شرکت می‌توان به تمرکز بر نوآوری در تلویزیون‌های پریمیوم، نمایشگرهای بزرگ و فناوری‌های هوش مصنوعی اشاره کرد.

سامسونگ با سهم ۴۹٫۶ درصد بازار تلویزیون‌های پریمیوم (با قیمت بالای ۲۵۰۰ دلار)، پیشتاز این حوزه شد. همچنین در بازار تلویزیون‌های فوق‌بزرگ (۷۵ اینچ و بزرگ‌تر) توانست ۲۸٫۷ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد.

غول فناوری کره‌ی جنوبی در سال ۲۰۲۴ بیش از ۸٫۳۴ میلیون دستگاه تلویزیون QLED فروخت و سهم ۴۶٫۸ درصدی از بازار QLED را به دست آورد. این بخش از بازار نیز با عبور از ۱۰ درصد کل فروش تلویزیون‌ها، به رشد چشمگیری دست یافت. شرکت مذکور در بخش تلویزیون‌های OLED نیز با فروش ۱٫۴۴ میلیون دستگاه و رشد ۴۲ درصدی نسبت به سال قبل، سهم ۲۷٫۳ درصدی بازار را از آن خود کرد.

در نمایشگاه CES 2025 شاهد رونمایی از فناوری Vision AI سامسونگ بودیم؛ تکنولوژی انقلابی مبتنی‌بر هوش مصنوعی که با تحلیل عادات و ترجیحات کاربران، تجربه‌ی تماشای شخصی‌سازی‌شده‌ای ارائه می‌دهد. همچنین فروشگاه دیجیتال Art Store که قبلاً مختص تلویزیون سامسونگ سری The Frame بود، اکنون برای مدل‌های Neo QLED و QLED نیز در دسترس قرار دارد.

ال‌جی؛ همچنان فرمانروای بازار OLED
ال‌جی برای دوازدهمین سال پیاپی موفق شد رتبه‌ی نخست بازار جهانی تلویزیون‌های OLED را حفظ کند. این شرکت در سال ۲۰۲۴ با فروش ۳٫۱۸ میلیون دستگاه تلویزیون OLED، سهم ۵۲٫۴ درصدی از سهم بازار را به‌دست آورد.

در بازار تلویزیون‌های پریمیوم (با قیمت بالای ۱۵۰۰ دلار)، تلویزیون ال جی مجهز به پنل OLED توانست ۴۵ درصد از کل فروش را به خود اختصاص دهد که رشد ۸٫۵ درصدی سالانه را نشان می‌دهد. ال‌جی پیش‌بینی می‌کند که این سهم در سال ۲۰۲۴ به ۵۳٫۸ درصد افزایش یابد.

ال‌جی در بخش تلویزیون‌های OLED با ابعاد ۷۵ اینچ و بزرگ‌تر توانست ۵۷٫۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. فروش تلویزیون‌های فوق‌بزرگ OLED نیز به ۱۶ درصد از کل بازار OLED رسید که بالاترین رکورد ثبت‌شده تاکنون محسوب می‌شود.

ال‌جی با معرفی فناوری بی‌سیم انتقال ویدئو با کیفیت 4K و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بدون‌ تأخیر، پلتفرم مبتنی‌بر هوش مصنوعی webOS و تکنولوژی جدید افزایش روشنایی، نوآوری‌های مهمی در حوزه‌ی کیفیت تصویر ارائه کرد.

بازار جهانی تلویزیون در سال ۲۰۲۴، پس از سه سال رکود، رشد بیش از ۳ درصدی را تجربه کرد و تعداد کل تلویزیون‌های فروخته‌شده به ۲۰۸٫۸۳ میلیون دستگاه رسید. بخش تلویزیون‌های OLED با رشد ۸ درصدی به ۶٫۰۷ میلیون دستگاه افزایش یافت و عملکرد بهتری نسبت‌ به کل بازار داشت و ال‌جی نقش مهمی در این موفقیت ایفا کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.