سامسونگ صدرنشین بازار تلویزیونها شد؛ الجی پیشتاز OLED-ها
سامسونگ و الجی در سال ۲۰۲۴ رکوردهای جدیدی در بازار جهانی تلویزیون ثبت کردند.
سامسونگ و الجی در سال ۲۰۲۴ موفق شدند جایگاه خود را بهعنوان رهبران بازار جهانی تلویزیون تثبیت کنند و به رکوردهای چشمگیری دست یابند. بر اساس گزارش مؤسسهی تحقیقاتی Omdia، سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی عنوان برترین برند بازار جهانی تلویزیون را حفظ کرد، درحالیکه الجی برای دوازدهمین سال متوالی، پادشاهی خود بر بازار تلویزیونهای OLED را ادامه داد.
سامسونگ؛ پیشتاز بازار تلویزیونهای پریمیوم و QLED
سامسونگ در سال ۲۰۲۴ موفق شد ۲۸٫۳ درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون را به خود اختصاص دهد و جایگاه نخست خود را که از سال ۲۰۰۶ تاکنون حفظ کرده است، همچنان مستحکم نگه دارد. ازجمله دلایل مهم موفقیت این شرکت میتوان به تمرکز بر نوآوری در تلویزیونهای پریمیوم، نمایشگرهای بزرگ و فناوریهای هوش مصنوعی اشاره کرد.
سامسونگ با سهم ۴۹٫۶ درصد بازار تلویزیونهای پریمیوم (با قیمت بالای ۲۵۰۰ دلار)، پیشتاز این حوزه شد. همچنین در بازار تلویزیونهای فوقبزرگ (۷۵ اینچ و بزرگتر) توانست ۲۸٫۷ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد.
غول فناوری کرهی جنوبی در سال ۲۰۲۴ بیش از ۸٫۳۴ میلیون دستگاه تلویزیون QLED فروخت و سهم ۴۶٫۸ درصدی از بازار QLED را به دست آورد. این بخش از بازار نیز با عبور از ۱۰ درصد کل فروش تلویزیونها، به رشد چشمگیری دست یافت. شرکت مذکور در بخش تلویزیونهای OLED نیز با فروش ۱٫۴۴ میلیون دستگاه و رشد ۴۲ درصدی نسبت به سال قبل، سهم ۲۷٫۳ درصدی بازار را از آن خود کرد.
در نمایشگاه CES 2025 شاهد رونمایی از فناوری Vision AI سامسونگ بودیم؛ تکنولوژی انقلابی مبتنیبر هوش مصنوعی که با تحلیل عادات و ترجیحات کاربران، تجربهی تماشای شخصیسازیشدهای ارائه میدهد. همچنین فروشگاه دیجیتال Art Store که قبلاً مختص تلویزیون سامسونگ سری The Frame بود، اکنون برای مدلهای Neo QLED و QLED نیز در دسترس قرار دارد.
الجی؛ همچنان فرمانروای بازار OLED
الجی برای دوازدهمین سال پیاپی موفق شد رتبهی نخست بازار جهانی تلویزیونهای OLED را حفظ کند. این شرکت در سال ۲۰۲۴ با فروش ۳٫۱۸ میلیون دستگاه تلویزیون OLED، سهم ۵۲٫۴ درصدی از سهم بازار را بهدست آورد.
در بازار تلویزیونهای پریمیوم (با قیمت بالای ۱۵۰۰ دلار)، تلویزیون ال جی مجهز به پنل OLED توانست ۴۵ درصد از کل فروش را به خود اختصاص دهد که رشد ۸٫۵ درصدی سالانه را نشان میدهد. الجی پیشبینی میکند که این سهم در سال ۲۰۲۴ به ۵۳٫۸ درصد افزایش یابد.
الجی در بخش تلویزیونهای OLED با ابعاد ۷۵ اینچ و بزرگتر توانست ۵۷٫۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. فروش تلویزیونهای فوقبزرگ OLED نیز به ۱۶ درصد از کل بازار OLED رسید که بالاترین رکورد ثبتشده تاکنون محسوب میشود.
الجی با معرفی فناوری بیسیم انتقال ویدئو با کیفیت 4K و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بدون تأخیر، پلتفرم مبتنیبر هوش مصنوعی webOS و تکنولوژی جدید افزایش روشنایی، نوآوریهای مهمی در حوزهی کیفیت تصویر ارائه کرد.
بازار جهانی تلویزیون در سال ۲۰۲۴، پس از سه سال رکود، رشد بیش از ۳ درصدی را تجربه کرد و تعداد کل تلویزیونهای فروختهشده به ۲۰۸٫۸۳ میلیون دستگاه رسید. بخش تلویزیونهای OLED با رشد ۸ درصدی به ۶٫۰۷ میلیون دستگاه افزایش یافت و عملکرد بهتری نسبت به کل بازار داشت و الجی نقش مهمی در این موفقیت ایفا کرد.