اپلیکیشن

تلفن همراه

February 21, 2025
14:41 جمعه، 3ام اسفندماه 1403
کد خبر: 185997

فعالیت رقیب زوم در آمازون به پایان رسید

منبع: زومیت

سرویس Chime آمازون، رقیب زوم و گوگل میت به فعالیت خود پایان داد.

آمازون Chime، جایگزین نه‌چندان موفق این غول فناوری برای زوم و گوگل میت، برای همیشه تعطیل می‌شود. آمازون روز چهارشنبه تأیید کرد، پشتیبانی از Chime، از جمله قابلیت‌های تماس تجاری آن، در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۲۶ (۱ اسفند ۱۴۰۴) به‌پایان خواهد رسید. درهمین راستا، آمازون از تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۵ (۳۰ بهمن ۱۴۰۳) پذیرش حساب‌های جدید Chime را متوقف کرد.

براساس توضیحات یک پست وبلاگی آمازون، از حالا تا زمان پایان عمر Chime، مشتریان فعلی همچنان می‌توانند جلسات را برنامه‌ریزی و میزبانی کنند، کاربران را اضافه و مدیریت کنند و از امکانات کنسول مدیریتی آمازون Chime بهره‌مند شوند. بااین‌حال، کیت توسعه‌ی نرم‌افزار (SDK) آمازون Chime تحت تأثیر این تغییر قرار نخواهد گرفت.

به مشتریان توصیه شده است که پیش‌از تعطیلی Chime، داده‌های خود را حذف کنند و به سراغ سرویس دیگری برای جلسات وب بروند. آمازون راه‌حل‌هایی مانند AWS Wickr، زوم یا اسلک از شرکت سیلزفورس را پیشنهاد کرده است.

خبر تعطیلی Chime ابتدا توسط بیزنس اینسایدر گزارش شد که اشاره کرد آمازون از این پس زوم را به‌عنوان اپلیکیشن رسمی جلسات خود انتخاب خواهد کرد. این پلتفرم که در سال ۲۰۱۷ با تمرکز بر استفاده‌ی تجاری راه‌اندازی شد، خارج از آمازون پذیرش چندانی نداشت. به گفته‌ی سخنگوی شرکت، این عامل نقش بزرگی در تصمیم به تعطیلی Chime ایفا کرد.

سخنگوی آمازون می‌گوید: «وقتی تصمیم به بازنشستگی یک سرویس یا قابلیت می‌گیریم، معمولاً به این دلیل است که چیزی بهتر معرفی کرده‌ایم یا شرکایمان راه‌حلی ارائه می‌دهند که هم برای مشتریانمان و هم برای کارکنان خودمان مناسب است. درمورد Chime، استفاده از آن خارج از آمازون محدود بود و شرکایمان راه‌حل‌های همکاری فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند، بنابراین ما به آن‌ها تکیه خواهیم کرد.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.