کاربران تیموبایل هدف کلاهبرداری با وعده آیفون رایگان
کلاهبرداران با وعدهی ارسال آیفون یک ترابایتی رایگان، کاربران اپراتور تیموبایل را بهدام میاندازند.
یک پروژهی کلاهبرداری جدید درحال هدف قراردادن کاربران اپراتور تیموبایل (T-Mobile) در قالب طرح تشکر از وفاداری آنها است. کلاهبرداران با تماس تلفنی وانمود میکنند که بهعنوان تشکر از وفاداری، یک گوشی رایگان ارائه میدهند. این کلاهبرداری به قدری ماهرانه اجرا میشود که مشتریان را فریب میدهد تا سفارش یک گوشی «رایگان» را ثبت کنند و حتی ناخواسته آن را مستقیماً به دست کلاهبرداران ارسال کنند.
یک کاربر ردیت گزارش داد که نمایندهی T-Mobile با خواهر و برادرش تماس گرفته و به او یک آیفون ۱۶ پرو مکس رایگان پیشنهاد کرده است. خواهر یا برادر این کاربر پیشنهاد را پذیرفته، برخی کدهای تأیید را با این فرد که خود را نماینده T-Mobile معرفی کرده بود بهاشتراک گذاشته و ناخواسته سفارش آیفون ۱۶ پرو مکس را ثبت کرده است. این سفارش شامل یک طرح اقساطی ۲۴ ماهه برای خرید گوشی آیفون نیز بوده است. این گوشی قرار بود کاملاً رایگان باشد و هیچ هزینهای برای آن دریافت نشود.
بهنظر میرسد کلاهبرداری با یک تماس تلفنی شروع میشود که در آن کلاهبردار ادعا میکند بهعنوان قدردانی از وفاداری بهعنوان مشتری تیموبایل، یک «گوشی رایگان» ارائه میدهد. آنها قربانی را در فرآیند سفارش از طریق وبسایت تیموبایل راهنمایی و او را متقاعد میکنند کدهای احراز هویت دو مرحلهای (2FA) را بهاشتراک بگذارد. قربانی باور میکند که در ازای اینکار یک گوشی آیفون رایگان دریافت خواهد کرد.
در نهایت قربانی یک سفارش قانونی برای گوشی ثبت میکند که به آدرس او ارسال میشود. هنگامی که گوشی به دست قربانی میرسد، کلاهبردار دوباره تماس میگیرد و ادعا میکند که خطایی رخ داده و گوشی ارسالشده باید نسخهای با فضای ذخیرهسازی بیشتر میبود. آنها قول میدهند که این اشتباه را اصلاح کرده و مدل صحیح را ارسال کنند.
سپس کلاهبردار یک برچسب بازگشت از طریق UPS برای قربانی ایمیل میکند و از او میخواهد گوشی را بازگرداند. هنگامی که قربانی گوشی را ارسال میکند، کلاهبردار آن را دریافت میکند و قربانی با یک مانده حساب پرداخت نشده برای طرح اقساطی در حساب خود مواجه میشود.
کاربر قربانی کلاهبرداری نوشت: «بالاخره خواهر یا برادرم متقاعد شدند که قرار بود یک آیفون ۱ ترابایتی دریافت کنند. آنها از یک «نماینده T-Mobile» پیامی دریافت کردند که میگفت سفارش اشتباه بوده و باید گوشی را طبق برچسب UPS ارسالشده به یک فروشگاه خردهفروشی نامربوط ارسال کنند.»
به کاربران T-Mobile گفته شده که هیچ یک از نمایندههای این اپراتور هیچگاه درخواست دریافت کدهای امنیتی نمیکنند و کاربران باید در این زمینه هوشیار باشند.