رشد بازار گوشیهای تاشو در چین
گوشیهای تاشدنی اکنون جایگاه ویژهای در بازار دارند و استقبال کاربران چینی از این فناوری درحال افزایش است.
بررسی جدید کانترپوینت نشان میدهد بازار گوشیهای تاشدنی در چین طی سال ۲۰۲۴ به روند رشد خود ادامه داده است. اگرچه این دسته از گوشیها فقط ۳ درصد از کل فروش گوشیها هوشمند را در چین تشکیل میدهند، رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ نشان از استقبال قابل توجه کاربران دارد.
چین همچنان رقابتیترین بازار گوشیهای تاشدنی محسوب میشود، زیرا بسیاری از برندها محصولات تاشدنی خود را فقط در این کشور عرضه میکنند. بااینحال، هواوی جایگاه خود را بهعنوان برند پیشتاز در بازار مذکور تثبیت کرده و بیش از نیمی از فروش گوشیهای تاشدنی در چین، متعلق به این برند است. در بخش گوشیهای تاشدنی کتابی، هواوی میت X5 و میت X6 محبوبترین مدلها بهشمار میروند، درحالیکه در دستهی گوشیهای تاشدنی صدفیشکل، هواوی پاکت ۲ و نوا فلیپ بیشترین تقاضا را دارند.
آنر تنها برندی است که پس از هواوی توانست سهم دورقمی از بازار گوشیهای تاشدنی چین کسب کند. گوشیهای مجیک Vs2 و مجیک Vs3 این شرکت عملکرد فوقالعادهای داشتهاند و جایگاه آنر را در بازار گوشیهای تاشو تقویت کردهاند.
طبق اعلام کانترپوینت، ۶۷ درصد کاربران گوشیهای تاشدنی کتابی را ترجیح میدهند. همچنین، تحلیلگران معتقدند که این دسته از محصولات دیگر مختص علاقهمندان به فناوری نیستند. پیشرفتهای اخیر به تولید گوشیهای تاشدنی سبکتر، مقاومتر و مجهز به دوربینهای بهتر منجر شده است؛ در نتیجه، مصرفکنندگان عادی نیز به آنها علاقه نشان دادهاند.