بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 1, 2025
13:51 شنبه، 11ام اسفندماه 1403
کد خبر: 186713

مشکلات بانکی برداشت حقوق میلیون‌ها انگلیسی را مختل کرد

منبع: ایسنا

میلیون‌ها نفر در انگلیس، به دنبال مشکلات اپلیکیشن در سیستم بانکی، در روز پرداخت حقوق، قادر به دسترسی به حساب خود نبودند.

بانک‌ها در سراسر انگلیس، روز جمعه، مشکلات سیستم‌های بانکداری آنلاین خود را تایید کردند و بسیاری از مشتریان آنها، در دسترسی به پول خود در روز پرداخت حقوق، دچار مشکل شدند.

برای دومین ماه متوالی است که بانک‌های بزرگ در انگلیس، با مشکلات فناوری اطلاعات در زمان پرداخت حقوق مواجه می‌شوند. کارشناسان می‌گویند سیستم‌های بانکداری آنلاین، هنگامی که دستمزدها و صورت‌حساب‌ها در پایان هر ماه، به حساب‌ها وارد و خارج می‌شوند، اغلب با نرخ بالای فعالیت دست و پنجه نرم می‌کنند.

در پیام‌هایی که به صورت آنلاین منتشر شد، بانک‌ها اعلام کردند که در تلاش هستند تا سیستم‌های خود را به حالت عادی بازگردانند.

بانک «نیشن واید» (Nationwide) در پیامی در وب‌سایت خود گفت: برخی از پرداخت‌های ورودی و خروجی در حال حاضر با تاخیر مواجه شده‌اند اما همه چیز عادی کار می‌کند. بدهی‌های مستقیم و سفارش‌های ثابت به طور معمول کار می‌کنند، اما پرداخت‌ها در نوبت هستند و به زودی انجام می‌شوند و مشتریان نیازی به انجام کاری ندارند.

بانک «فرست دایرکت» در وب‌سایت خود اعلام کرد هم خدمات بانکداری تلفن همراه و هم خدمات بانکداری آنلاین، با مشکلاتی در پرداخت‌ها مواجه هستند. مدت کوتاهی پس از آن، بانک‌های لویدز و هالیفاکس نیز مشکلاتی را درباره عدم امکان ورود مشتریان به بانکداری آنلاین و برنامه های بانکداری تلفن همراه مربوطه خود تایید کردند.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت وضعیت خدمات «داون دتکتور»، کاربران در صبح جمعه، مشکلاتی را در دسترسی به خدمات تعدادی از بانک‌ها گزارش کردند که مشتریان آنها برای آنلاین شدن یا جابه‌جایی پول، با مشکل مواجه بودند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری تلگراف، کریس اسکینر، کارشناس فین‌تک، در پی این اختلالات به آژانس خبری PA گفت: بانک‌ها به سختی می‌توانند با فناوری‌های در حال تحول، به سرعت همگام شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.