هوش مصنوعی

March 2, 2025
15:31 یکشنبه، 12ام اسفندماه 1403
کد خبر: 186828

تغییر لهجه کارمندان هندی با هوش مصنوعی

منبع: مهر

بزرگترین شرکت مرکز تماس جهان که سرویس های پشتیبانی از خدمات برای شرکت ها فراهم می کند، هوش مصنوعی را برای از بین بردن لهجه هندی کارمندان هنگام صحبت با مشتریان غربی به کار می گیرد.

به گزارش تلگراف، شرکت «تله پرفورمنس» اعلام کرده از نرم افزار هوش مصنوعی روی تماس های تلفنی استفاده می کند تا رابطه بین دو فردی که در دو سوی خط قرار دارند را بهتر کند. مشتریان این شرکت فرانسوی در انگلیس برخی سازمان های دولت، سرویس سلامت ملی، ودافون و ای بی هستند.

تله پرفورمنس ۹۰ هزار کارمند در هندوستان و چند ۱۰ هزار کارمند در کشورهای دیگر دارد که وظیفه آنها پاسخگویی به تماس های افراد و مشتریان با مراکز پشتیبانی شرکت هاست. این شرکت از نرم افزار «ساناس» برای کمک به سیستم استفاده می کند تا جهانی با درک بیشتر بسازد و سوءتفاهم ها را کاهش دهد.

در وب سایت این شرکت ذکر شده این فناوری سبب می شود کارمندان مراکز تماس بهره وری بیشتری داشته باشند و همچنین بدان معناست که مشکلات مشتریان نیز سریع تر برطرف می شود. این شرکت همچنین معتقد است استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی به معنای کاهش احتمال سواستفاده از کامندان مرکز تماس است و همچنین احتمالا تقاضای مشتریان برای برقراری ارتباط با ناظران نیز کاهش می یابد.

جالب آنکه نرم افزار هوش مصنوعی مذکور هم اکنون در شرکت هایی از جمله والمارت و یو پی اس استفاده می شود.

تله پرفورمنس اعلام کرد این فناوری را در هند معرفی کرده و آن را به کشورهای دیگر نیز گسترش می دهد.

در گذشته از نرم افزار ساناس انتقاد شده بود زیرا سبب می شد لهجه افراد شبیه شهروندان سفید پوست شود. در این میان شرکت مذکور ادعا می کند کارمندان مرکز تماس این فناوری را پسندیده اند. همچنین این فناوری فرصت های بیشتری در کشورهایی مانند هندوستان و فیلیپین به وجود می آورد.

این درحالی است که با ظهور هوش مصنوعی و شکوفایی چت بات هایی که می توانند به طور خودکار جستجوهای مشتریان را کنترل کنند، شرکت های ارائه دهنده سرویس مراکز تماس با فشار روبرو شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.