اپلیکیشن

تلفن همراه

March 7, 2025
11:34 جمعه، 17ام اسفندماه 1403
کد خبر: 187519

هوش مصنوعی به اپ استور اپل رسید

منبع: دیجیاتو

این ویژگی در جدیدترین نسخه بتای توسعه‌دهندگان iOS و iPadOS حضور دارد.

اپل قصد دارد با انتشار iOS 18.4، قابلیت تولید خلاصه هوش مصنوعی براساس نظرات کاربران را به اپ استور اضافه کند. طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، در جدیدترین نسخه بتای توسعه‌دهندگان iOS و iPadOS، خلاصه‌های کوتاهی از نقد و بررسی‌های کاربران در صفحه برخی اپلیکیشن‌های اپ استور نمایش داده می‌شود.

براساس گزارش ورج، این خلاصه‌ها با استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) تولید می‌شوند و هدف آن‌ها ارائه نکات کلیدی و برجسته از نظرات کاربران در قالب پاراگراف‌های کوتاه است. این موضوع در توضیحات منتشرشده در وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل تأیید شده است.

خلاصه نظرات کاربران در اپ استور

بر اساس نمونه ارائه‌شده از سوی اپل، این خلاصه‌ها با زبانی طبیعی نوشته می‌شوند و ابتدا به نکات مثبت اشاره دارند و در ادامه، نقدهای منفی کاربران را پوشش می‌دهند. اپل اعلام کرده که این خلاصه‌ها حداقل هفته‌ای یک‌بار با نظرات جدید به‌روزرسانی می‌شوند و کاربران می‌توانند با نگه‌داشتن انگشت روی یک خلاصه، مشکلات احتمالی را گزارش دهند.

در حال حاضر، این ویژگی فقط در اپ استور آمریکا برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند و تعداد کافی نظر ثبت‌شده دارند فعال خواهد بود. اپل قصد دارد در ادامه سال جاری این قابلیت را به سایر کشورها و زبان‌ها نیز گسترش دهد.

اضافه شدن خلاصه نظرات کاربران با هوش مصنوعی، پیش از این توسط آمازون هم تجربه شده بود. این شرکت سال 2023 چنین قابلیتی را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کرد تا با نمایش پاراگراف‌های کوتاهی از ویژگی‌های محصول و دیدگاه کاربران، تجربه خرید بهتری ایجاد کند.

از نظر تئوری، چنین خلاصه‌هایی می‌توانند مفید باشند و کاربران را از خواندن تعداد زیادی نظر برای رسیدن به نکات مهم بی‌نیاز کنند. با این حال، احتمال سوءاستفاده از این قابلیت نیز وجود دارد و ممکن است برخی شرکت‌ها با ارسال نظرات ساختگی، محتوای این خلاصه‌ها را دست‌کاری کنند. از سوی دیگر، تجربه برخی کاربران از خلاصه‌های آمازون نشان داده که تأکید زیاد بر نکات مثبت در ابتدای متن می‌تواند نوعی بی‌صداقتی به نظر برسد؛ مخصوصاً زمانی که مشکلات جدی درباره محصول وجود دارد و انتظار می‌رود این موارد در اولویت ذکر شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.