تلفن همراه

گوشی

March 10, 2025
17:28 دوشنبه، 20ام اسفندماه 1403
کد خبر: 187921

چگونه تنظیمات اینترنت شاتل موبایل در گوشی شیائومی را فعال کنیم؟

منبع: دیجیاتو

در این مطلب از دیجیاتو نحوه تنظیم اینترنت شاتل موبایل در گوشی‌های شیائومی را آموزش دادیم.

در دنیای امروز، دسترسی به اینترنت پرسرعت از طریق تلفن همراه ضروری است. کاربران گوشی‌های شیائومی که از خدمات اینترنت شاتل موبایل استفاده می‌کنند، گاهی در تنظیمات اینترنت و APN با چالش‌هایی مواجه می‌شوند. تنظیم صحیح این موارد می‌تواند تأثیر مستقیمی بر کیفیت اتصال به اینترنت، سرعت دانلود و آپلود و پایداری شبکه داشته باشد. در این مقاله گام‌به‌گام نحوه تنظیمات اینترنت شاتل موبایل شیائومی را بررسی می‌کنیم تا کاربران بتوانند به‌راحتی از اینترنت سیم‌کارت خود بهره‌مند شوند.

چگونه اینترنت شاتل موبایل را در گوشی‌های شیائومی تنظیم کنیم؟
برای تنظیمات اینترنت شاتل موبایل شیائومی کافی است مراحل زیر را گام‌به‌گام انجام دهید:

۱- ابتدا وارد تنظیمات (Settings) تلفن همراه خود شوید.

۲- سپس گزینه سیم کارت و شبکه‌های تلفن همراه (SIM cards & mobile networks) را انتخاب کنید.

۳- در زیر منوی (SIM cards & mobile networks) گزینه مربوط به سیم کارت شاتل موبایل خود را انتخاب کنید.

۴- در منو روی گزینه Access Point Names کلیک کنید.

۵- در بخش‌ APN عبارت new APN را انتخاب کنید.

۶- روی 2 عبارت Name و APN کلیک و جلوی هرکدام عبارت shatelmobile را وارد کنید.

۷- سپس روی دکمه More در پایین صفحه کلیک کنید.

۸- در پنجره باز شده گزینه Save را انتخاب کنید.

۹- در انتهای منوی APN گزینه مربوط به شاتل موبایل را انتخاب کنید.

۱۰- سپس زیر منوی (SIM cards & mobile networks)، روی گزینه advanced کلیک کنید.

۱۱- سپس روی گزینه Data Roaming کلیک کنید.

۱۲- سپس روی گزینه Always کلیک کنید.

جمع‌بندی
در این مقاله نحوه تنظیم اینترنت شاتل موبایل را در گوشی‌های شیائومی بررسی کردیم. برای فعال‌سازی اینترنت، ابتدا باید از صحت تنظیمات APN (Access Point Name) مطمئن شوید. مراحل اصلی شامل ورود به بخش تنظیمات شبکه موبایل، افزودن APN جدید با اطلاعات شاتل موبایل و ذخیره تغییرات است. همچنین، برای رفع مشکلات احتمالی، توصیه شد حالت شبکه را روی 4G/3G تنظیم کنید و درصورت لزوم، گوشی را یک بار راه‌اندازی مجدد کنید.

درنهایت اگر پس از این تنظیمات همچنان اینترنت شما متصل نمی‌شود، بررسی کنید که بسته اینترنتی فعال باشد و درصورت لزوم با پشتیبانی شاتل موبایل تماس بگیرید. با رعایت این نکات می‌توانید تجربه‌ای روان و بدون مشکل از اینترنت همراه داشته باشید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.