بازی

فناوری اطلاعات

March 12, 2025
12:15 چهارشنبه، 22ام اسفندماه 1403
کد خبر: 188069

بازی‌های سه‌بعدی مایکروسافت به کوپایلت راه پیدا می‌کنند

منبع: دیجیاتو

مایکروسافت می‌خواهد بازی‌ها را با کوپایلت پیوند بزند.

براساس آگهی شغلی جدیدی، گویا مایکروسافت تجربه‌های بازی سه‌بعدی را برای پلتفرم چت‌بات هوش مصنوعی کوپایلت توسعه می‌دهد. براساس گزارش‌های اخیر، آگهی شغلی جدیدی در لینکدین نشان می‌دهد این شرکت به‌دنبال جذب مهندس ارشد نرم‌افزار در پکن است که در زمینه موتورهای رندر سه‌بعدی مهارت داشته باشد. تمرکز این موقعیت شغلی بر ابزارهایی مانند Babylon.js ،three.js و Unity است که معمولاً برای ساخت بازی‌های تحت وب به کار می‌روند.

در این آگهی آمده است:

«به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مندید و می‌خواهید برای میلیاردها کاربر راه‌حل‌های خلاقانه بسازید؟ اگر در این حوزه تجربه دارید یا به آن علاقه‌مندید، این فرصت برای شماست!»

تمرکز مایکروسافت بر بازی‌سازی در کوپایلت
مایکروسافت پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد بازی را به بخش مهمی از کوپایلت تبدیل کند. فوریه، این شرکت از Muse رونمایی کرد، مدل هوش مصنوعی که قرار است بازی‌های کوتاه و تعاملی در کوپایلت اجرا کند. Muse براساس بازی Bleeding Edge که استودیوی Ninja Theory ساخته است، آموزش دیده است. این مدل می‌تواند دنیای سه‌بعدی بازی را درک و گیم‌پلی را خودکار ایجاد کند.

همچنین مایکروسافت اعلام کرده قصد دارد کوپایلت را مستقیم در بازی‌های ویدیویی ادغام کند و این کار را با Minecraft آغاز خواهد کرد. در نمونه آزمایشی، کوپایلت به سؤال بازیکنان درباره ساخت شمشیر پاسخ می‌داد، مواد موجود در Inventory را بررسی و راهنمایی می‌کرد که چگونه باید اجزای موردنیاز را پیدا کرد.

برای افزایش تعامل کاربران، مایکروسافت روی ویژگی‌های جدیدی کار می‌کند که کوپایلت را شخصیت‌محورتر می‌کند. به نظر می‌رسد مایکروسافت می‌کوشد کوپایلت را به دستیار هوشمند در دنیای بازی‌ها تبدیل کند. باتوجه‌به سرمایه‌گذاری این شرکت در حوزه هوش مصنوعی و بازی‌های ویدیویی، احتمالاً در آینده شاهد ویژگی‌های پیشرفته‌تری خواهیم بود که تجربه بازی را دگرگون خواهند کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.