درآمدزایی با بازدید استوری؛ فیسبوک آپدیت شد
فیسبوک امکان کسب درآمد از طریق بازدیدهای استوری را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم کرد.
فیسبوک بهتازگی گام مهمی در جهت حمایت از تولیدکنندگان محتوای خود برداشته و امکان کسب درآمد از طریق نمایش استوریهای عمومی را بهطور جهانی فعال کرده است. این قابلیت جدید که برای اعضای برنامهی کسب درآمد محتوای فیسبوک دردسترس قرار گرفته، فرصتی تازه برای تولیدکنندگان فراهم میکند تا از محتوایی که بهطور معمول تولید میکنند و بهاشتراک میگذارند، کسب درآمد کنند.
بهعنوانمثال، اگر یک تولیدکنندهی محتوا، ویدئوی آموزش آشپزی یا یک ریلز جذاب بسازد، میتواند با انتشار یک بخش کوتاه از آن در استوری خود، بهازای بازدیدهایش درآمد کسب کند. همچنین، انتشار محتوای روزمره و معمول در قالب استوری نیز مشمول این طرح درآمدزایی خواهد بود.
بر اساس اعلامیهی منتشر شده از سوی فیسبوک، میزان درآمد تولیدکنندگان از استوریها به عملکرد محتوای آنها بستگی دارد و نکتهی قابلتوجه این است که برای شروع کسب درآمد، نیازی به رسیدن به یکمیزان مشخص از تعداد بازدید کاربران نیست.
اقدام فیسبوک، در واقع یک جریان درآمدی جدید برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد میکند و بدین وسیله، انگیزهی آنها برای تولید محتوای بیشتر در این پلتفرم افزایش مییابد. این تغییر درحالی رخ میدهد که شرکت متا، مالک فیسبوک، در تلاش است تا با ارائهی مشوقهای مالی، نظیر پاداشهای نقدی و قراردادهای محتوایی، تولیدکنندگان محتوای محبوب پلتفرمهایی مانند تیکتاک را به سمت فیسبوک و اینستاگرام جذب کند.
تولیدکنندگانی که درحالحاضر عضو برنامهی کسب درآمد محتوای فیسبوک هستند و قابلیت کسب درآمد خود را فعال کردهاند، برای بهرهمندی از امکان کسب درآمد از استوریها نیازی به انجام اقدام خاصی ندارند. فیسبوک برنامهی کسب درآمد محتوا را در سال گذشته با هدف ادغام برنامههای قبلی خود شامل تبلیغات درون استریم، تبلیغات در ریلز و پاداشهای عملکردی، راهاندازی کرد. پساز انجام آزمایشهای اولیه با گروهی از کاربران بتا، این شبکه اجتماعی اکنون این قابلیت را برای تمامی اعضای این برنامه فعال کرده است.
در سال ۲۰۲۴، میلیونها تولیدکنندهی محتوا بهطور اختصاصی، به برنامهی کسب درآمد فیسبوک دعوت شدند. این شرکت همچنین اعلام کرد که در سال جاری میلادی، امکان ثبتنام عمومی در این برنامه را فراهم میکند. درحالحاضر، تولیدکنندگانی که هنوز به این برنامه دعوت نشدهاند، میتوانند از طریق وبسایت فیسبوک، برای دریافت دعوتنامه اعلام آمادگی کنند.
بر اساس گزارشهای منتشر شده، تولیدکنندگان محتوا در سال ۲۰۲۴ بیش از ۲ میلیارد دلار از طریق فیسبوک درآمد کسب کردهاند و پرداختها برای ریلز و سایر ویدئوهای کوتاه با رشدی ۸۰ درصدی روبهرو بوده است. از زمان معرفی فرصتهای کسب درآمد در سال ۲۰۱۷، فیسبوک بیشاز ۴ میلیون تولیدکننده را مورد حمایت مالی قرار داده است و افزودن قابلیت کسب درآمد از استوریها، گام دیگری در راستای تقویت اکوسیستم تولید محتوا در این شبکه اجتماعی بهشمار میرود.