سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 16, 2025
13:08 یکشنبه، 26ام اسفندماه 1403
کد خبر: 188384

سامسونگ کاربران ساندبارهایش را به دردسر انداخت

منبع: زومیت

آپدیت نرم‌افزاری اشتباه سامسونگ برای یکی از ساندبارهای پرچمدار این شرکت، مشکلات زیادی برای کاربران ایجاد کرده است.

به‌روزرسانی ساندبار سامسونگ مدل HW-Q990D، باعث ایجاد مشکل جدی برای برخی از کاربران شد. گزارش‌های متعدد در انجمن‌های سامسونگ، ردیت و AVSForum نشان می‌دهد که سیستم صوتی پیشرفته‌ی دالبی اتموس این شرکت در روزهای اخیر با نقص عملکرد مواجه شده است. مشکل مذکور به منطقه‌ی خاصی محدود نمی‌شود و کاربران در ایالات‌ متحده، اتریش، فیلیپین، مالزی و سایر کشورها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که ساندبار سامسونگ HW-Q990D آن‌ها پس‌ از آپدیت اخیر، کاملاً غیرقابل استفاده شده است و حتی روش‌های مرسوم ریست کارخانه نیز کمکی به حل مشکل نمی‌کند. علاوه‌براین، دستگاه از طریق اپلیکیشن SmartThings سامسونگ نیز قابل دسترسی نیست. اگرچه مشکلی در روشن‌شدن ساندبار وجود ندارد، اما روی ورودی eARC تلویزیون فریز می‌شود و هیچ خروجی صوتی‌ای ارائه نمی‌دهد.

به‌نظر می‌رسد مشکل ساندبار HW-Q990D سامسونگ پس از نصب فرم‌ور نسخه‌ی ۱۰۲۰٫۷ ایجاد شده است. بسیاری از مدل‌های این محصول به‌صورت خودکار به‌روزرسانی‌ها را نصب می‌کنند و همین موضوع باعث شد که در روزهای اخیر حجم بالایی از شکایات در مورد نقص نرم‌افزاری منتشر شود.

اگر شما هم از کاربران ساندبارهای سامسونگ هستید، شاید بهتر باشد تا اطلاع ثانوی به‌روزرسانی خودکار را غیرفعال کنید. طبق برخی از گزارش‌ها، مدل‌های دیگر ساندبار سامسونگ مانند HW-Q800D و HW-S801D نیز تحت‌تأثیر این مشکل آپدیت نرم‌افزاری قرار گرفته‌اند، اما حجم عمده‌ی شکایات مربوط به مدل Q990D است.

به‌گفته‌ی ورج، برخی از کاربران گزارش داده‌اند که از آن‌ها خواسته شده است ساندبار HW-Q990D خود را برای تعمیر به مراکز خدمات سامسونگ ارسال کنند؛ سناریویی که به‌نظر می‌رسد بدترین حالت ممکن باشد. بااین‌حال، امید می‌رود شرکت کره‌ای بتواند در روز‌های آینده مشکل را با به‌روزرسانی جدید برطرف کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.