رسانه‌های اجتماعی

April 7, 2025
12:00 دوشنبه، 18ام فروردینماه 1404
کد خبر: 189834

اپل تمایلی به خرید تیک‌تاک ندارد

منبع: دیجیاتو

اپل نمی‌خواهد برند خود را به تیک‌تاک پیوند بزند.

پس از اینکه ترامپ مهلت فروش تیک‌تاک را 75 روز تمدید کرد، این اپلیکیشن دوباره به کانون بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها برگشته است. براساس گزارش‌های اخیر، «مارک گرمن»، تحلیلگر مشهور اپل، اعلام کرده این شرکت هیچ برنامه‌ای برای خرید یا حتی سرمایه‌گذاری در تیک‌تاک ندارد.

درحال‌حاضر، نام برخی شرکت‌ها و شخصیت‌های معروف مانند اوراکل، اپ‌لاوین و مستربیست (یوتوبر معروف) به‌عنوان گزینه‌های احتمالی برای خرید تیک‌تاک مطرح شده است.

شایعات خرید تیک‌تاک توسط اپل
روزهای اولیه ظهور تیک‌تاک، شایعاتی درباره احتمال ورود اپل به این عرصه شنیده می‌شد اما گرمن این شایعات را رد کرده و می‌گوید این موضوع واقعیت ندارد.

گرمن در خبرنامه Power On خود می‌نویسد:

«هیچ سناریوی واضحی وجود ندارد که در آن اپل وارد کسب‌وکار تیک‌تاک شود، چه به‌صورت سرمایه‌گذاری چه به‌شکل خرید کامل یا حتی روش‌های دیگر. اپل ترجیح می‌دهد برند خودش را به پلتفرمی جنجالی در دنیای رسانه‌های اجتماعی مرتبط نکند.»

این موضوع نشان می‌دهد اپل باتوجه‌به چالش‌های سیاسی و رسانه‌ای پیرامون تیک‌تاک، تمایلی به برقراری روابط نزدیک با این پلتفرم ندارد. در گذشته، کوپرتینویی‌ها به‌خاطر تعرفه‌های جدید و احتمال افزایش قیمت محصولات خود تحت فشار رسانه‌ها قرار گرفته بود و به نظر می‌رسد غول فناوری می‌خواهد از هرگونه توجه غیرمطلوب رسانه‌ای و سیاسی دوری کند.

مسئله تیک‌تاک درحال‌حاضر عمدتاً سیاسی شده است و به‌ نظر نمی‌رسد این شرکت به‌سمت این معامله پیش برود. ممکن است توافق با دولت ترامپ بتواند به تقویت رابطه اپل با دولت کمک کند و داشتن تیک‌تاک شاید نوجوانان بیشتری را به استفاده از پلتفرم اپل جذب کند اما به گفته گرمن، این اتفاق بعید به‌ نظر می‌رسد. اپل ترجیح می‌دهد به‌جای خرید تیک‌تاک، اجازه بدهد این اپلیکیشن آزادانه در اپ استور در دسترس باشد.

درحالی‌که تیک‌تاک از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی دنیاست، برخی پلتفرم‌های دیگر نیز به‌دنبال تولید جایگزین‌هایی برای این اپلیکیشن هستند؛ برای مثال، Substack اخیراً ویژگی ویدیوهای اسکرول‌پذیر مشابه تیک‌تاک را به پلتفرم خود اضافه کرده است.

همچنین اپلیکیشن‌هایی مانند ردنوت وجود دارند که جایگزین‌هایی برای تیک‌تاک مطرح شده‌اند، هرچند پس از بازگشت تیک‌تاک به فروشگاه‌های اپلیکیشن، محبوبیت آنها کاهش یافته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.