هوش مصنوعی

April 21, 2025
15:19 دوشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1404
کد خبر: 190996

سامسونگ با هوش مصنوعی خرابی لوازم خانگی‌اش را تشخیص می‌دهد

منبع: زومیت

سامسونگ از سیستمی جدید در کره‌ی جنوبی پرده برداشته است که خرابی لوازم خانگی را با هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کند.
سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند احتمال خرابی لوازم خانگی هوشمندش را پیش‌بینی کند. این قابلیت که AI Pre-Care Notification نام دارد، فعلاً فقط در اختیار مشترکان برنامه‌ی AI Subscription Club قرار گرفته است.

هوش مصنوعی با بررسی تاریخچه‌ی استفاده و وضعیت فعلی دستگاه، احتمال بروز خرابی در آینده‌ی نزدیک را ارزیابی می‌کند و از طریق اپلیکیشن SmartThings، کاربر را مطلع می‌کند. مثلاً این فناوری می‌تواند کاهش سطح گاز مبرد کولر یا دمای غیرعادی داخل یخچال را تشخیص دهد.

پس از اعلام مشکل، سامسونگ دلیل احتمالی خرابی را توضیح می‌دهد و امکان رزرو وقت تعمیر حضوری برای همان دستگاه را فراهم می‌کند. سامسونگ می‌گوید این روند نه‌تنها از بروز خرابی‌های بزرگ جلوگیری می‌کند، بلکه باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و دردسر کاربران می‌شود.

قابلیت AI Pre-Care Notification فعلاً برای لوازم خانگی زیر فعال شده است:

کولر گازی
دستگاه‌های مراقبت از لباس (Air Dresser)
ماشین ظرفشویی
خشک‌کن لباس
اجاق‌های القایی
مایکروویو و فر
یخچال
جاروبرقی
ماشین لباسشویی

درحال‌حاضر، قابلیت جدید سامسونگ به‌صورت رایگان تنها در اختیار مشترکان برنامه‌ی اشتراک ماهانه‌ی سامسونگ قرار دارد؛ اما سامسونگ می‌خواهد در آینده پشتیبانی از دستگاه‌های بیشتری را به این سیستم اضافه کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.