هوش مصنوعی

April 21, 2025
15:41 دوشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1404
کد خبر: 191004

بررسی بازاریابی دیجیتال در عصر هوش مصنوعی در اینوتکس ۲۰۲۵

منبع: مهر

دبیر دومین همایش تبلیغات دیجیتال «ادز آپ» گفت: ادزاپ یک رویداد ملی است که با هدف گردهمایی فعالان صنعت تبلیغات دیجیتال ایران در اینوتکس ۲۰۲۵ طراحی شده است.

احمد عطارزاده، دبیر دومین همایش تبلیغات دیجیتال «ادز آپ» گفت: در سال دوم برگزاری این رویداد، تمرکز ما بر این است که با حضور متخصصان، اساتید و چهره‌های شاخص صنعت، همگام با تحولات جهانی، مسیر پویایی این صنعت را در ایران هموار کنیم.

وب افزود: شعار امسال ادزاپ «بازاریابی دیجیتال در عصر هوش مصنوعی» است. زیرا هوش مصنوعی امروز تنها یک ابزار نیست، یک انقلاب است که تمام فرآیندهای بازاریابی، از تحلیل داده تا تولید محتوا و شخصی‌سازی کمپین‌ها را متحول کرده است. در ایران هم شاهد رشد استفاده از AI در تبلیغات هستیم، اما هنوز فرصت‌ها و چالش‌های آن به شکل عمیق بررسی نشده است. هدف ما این است که با نگاهی آینده‌نگرانه، هم سواد دیجیتال جامعه حرفه‌ای را ارتقا دهیم و هم بستری برای گفت‌وگوی دغدغه‌محور فراهم کنیم.

احمد عطارزاده تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصاد ایران، بازاریابی دیجیتال یکی از بهترین راهکارها برای توسعه کسب و کارها محسوب می‌شود. برخلاف روش‌های سنتی، بازاریابی دیجیتال کاملاً شفاف و مبتنی بر داده‌ها و تحلیل‌های دقیق عمل می‌کند. این یعنی هر ریال هزینه شده قابل ردیابی و اندازه‌گیری است. در رویداد ادزاپ امسال، با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه، به طور ویژه به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه کسب و کارهای ایرانی می‌توانند با وجود تمام محدودیت‌ها، از طریق ابزارهای دیجیتال به رشد و توسعه پایدار دست یابند.

وی با اشاره به مهم‌ترین دغدغه‌های صنعت در مواجهه با هوش مصنوعی گفت: اولین چالش، «اخلاق و شفافیت» است. هوش مصنوعی می‌تواند مرز بین واقعیت و تولید مصنوعی را کمرنگ کند. مسئله بعدی «وابستگی به فناوری‌های خارجی» و نیاز به توسعه راهکارهای بومی است. همچنین، «سازگاری نیروی انسانی» با این تحولات یک دغدغه کلیدی است. در ادزاپ این موارد را در قالب پنل‌های تخصصی مانند «بررسی استراتژی‌های برندهای بزرگ در بازاریابی برای سال ۱۴۰۴» یا «بازاریابی دیجیتال درمان اقتصاد بیمار» بررسی می‌کنیم.

عطارزاده با اشاره به برنامه ادز اپ برای حل این چالش‌ها افزود: ما به دنبال برگزاری یک رویداد صرفاً ترویجی نیستیم. یکی از بخش‌های ویژه امسال، تشکیل کارگروههای فعال در حوزه‌های مختلف بازاریابی هستیم تا بتوانیم با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان و متخصصان این حوزه و تعامل با بازیگران اصلی صنعت، راهکارهای جامعی برای استفاده از فرصت‌ها و مواجهه با چالش‌های صنعت را در قالب مقالات و برنامه‌های منسجم تدوین و اماده کنیم که در تعامل با بازار این راهکارها بتوانند در سطوح مختلفی تاثیرگذار باشند.

به گفته دبیر دومین همایش تبلیغات دیجیتال «ادز آپ» صنعت تبلیغات دیجیتال در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد. کسانی که امروز خود را با تحولات هوش مصنوعی همگام نکنند، فردا از چرخه رقابت عقب می‌مانند. ادزاپ تنها یک همایش نیست، یک «فرصت شبکه‌سازی و یادگیری جمعی» است. اگر به آینده بازاریابی دیجیتال اهمیت می‌دهید، این رویداد نقطه شروع خوبی خواهد بود.

چهاردهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری ایران (اینوتکس) روزهای ۹ الی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد. امسال بیش از ۴۵۰ کسب‌وکار در این رویداد سالانه حضور خواهند داشت. اینوتکس ۲۰۲۵ در سه بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی و رویدادهای آنلاین برگزار می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.