هوش مصنوعی

April 26, 2025
15:48 شنبه، 6ام اردیبهشتماه 1404
کد خبر: 191323

چت‌بات هوشمند ایرانی، پاسخگوی سؤالات پیچیده مخابراتی

منبع: ایسنا

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید بازوی هوشمند CommAI به ارائه خدمات پشتیبانی خودکار و هوشمند به مهندسان، محققان و شرکت‌های مخابراتی پرداخته است. این چت‌بات با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته، امکان پاسخگویی حرفه‌ای به سؤالات و مسائل مطرح در حوزه مخابرات را فراهم می‌کند.

علی اکبر تدین، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از راه‌اندازی بازوی هوشمند مخابراتی خبر داد که با استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ پیشرفته(LLM)، خدمات پشتیبانی تخصصی و کارآمدی به طیف وسیعی از کاربران از دانشجویان و مهندسین تا محققان و مشتریان حوزه مخابرات ارائه می‌دهد.

وی در این خصوص اظهار کرد: این فناوری با تمرکز بر ارائه پاسخ‌های سریع و دقیق و با تکیه بر اطلاعات همسو با استانداردهای 3GPP می‌تواند به ابزاری ارزشمند برای محققان، مهندسان و تمامی متخصصان فعال در حوزه مخابرات تبدیل شود. این بازوی هوشمند با قابلیت درک و پردازش پرسش‌های فنی و تخصصی، به عنوان منبع پاسخگویی خودکار و قابل اعتماد در صنعت مخابرات عمل خواهد کرد.

تدین با اشاره به اهمیت فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در بهبود خدمات به مشتریان، افزود: این راه‌حل نه تنها هزینه‌های پشتیبانی را کاهش می‌دهد، بلکه کیفیت و سرعت خدمات را نیز افزایش خواهد داد. تمامی خدمات ما از فرآیند مهندسی تا نصب و پشتیبانی، توسط طراحان داخل شرکت تولید شده‌است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش‌‍‌بنیان، «افزایش بهره‌وری و تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری آگاهانه در دنیای پویای مخابرات» را هدف اصلی از توسعه این بازوی هوشمند دانست و بیان کرد: این بازوی هوشمند مخابراتی با ساده‌سازی دسترسی به راه‌حل‌های عملیاتی، پیکربندی تجهیزات و راهنمای عیب‌یابی، به تیم‌های فنی کمک خواهد کرد تا با سرعت و دقت بیشتری به چالش‌های خود پاسخ دهند.

وی، شرکت‌های مخابراتی، تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی، مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌ها، مهندسان و متخصصان مخابراتی را مشتریان این بازوی هوشمند مخابراتی خواند و یادآور شد: ارائه پاسخ‌های فوری و دقیق به سؤالات تخصصی حوزه مخابرات با کاهش زمان انتظار مشتریان از طریق پردازش سریع درخواست‌ها از ویژگی‌های بارز این محصول بومی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.