سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 2, 2025
12:17 جمعه، 12ام اردیبهشتماه 1404
کد خبر: 191825

مایکروسافت به یکی دیگر از نرم‌افزارهایش تبلیغات اضافه کرد

منبع: زومیت

با وضعیت ناامیدکننده‌ی درآمدزایی مایکروسافت از کوپایلت، ظاهراً این شرکت بار دیگر به نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌های ویندوزی خود رو آورده است.
مایکروسافت طی سال‌های اخیر تمایل زیادی به اضافه‌کردن تبلیغات به نرم‌افزارها و سیستم‌عاملش نشان داده. این شرکت اخیراً بیشتر تمرکز خود را روی توسعه‌ی سرویس‌های هوش مصنوعی مانند کوپایلت معطوف کرده است.

مایکروسافت با ارائه‌ی اشتراک کوپایلت پرو و معرفی دستگاه‌های کوپایلت پلاس، قصد داشت از این فناوری نوین سود قابل‌توجهی کسب کند، اما هدفش چندان محقق نشد. طبق گزارش‌ها، از میان ۱٫۵ میلیارد کاربر ویندوز در جهان، فقط ۲۰ میلیون نفر به‌صورت هفتگی از کوپایلت استفاده می‌کنند، درحالی‌که ChatGPT حدود ۴۰۰ میلیون کاربر دارد. غول فناوری ردموندی پس‌از انتشار آمار ناامیدکننده‌ی کوپایلت، بار دیگر سراغ راهکار قدیمی یعنی تبلیغات رفت و اخیراً شاهد اضافه‌شدن تبلیغات جدید به یکی از اپلیکیشن‌های این شرکت هستیم.

WindowsLatest

بر اساس اعلام Windows Latest، نسخه‌ی جدید نرم‌افزار Microsoft PC Manager که برای بهینه‌سازی عملکرد سیستم و آزادسازی فضای ذخیره‌سازی طراحی شده است، تبلیغات نمایش می‌دهد.

در به‌روزرسانی Microsoft PC Manager، توصیه‌ای تحت عنوان Take Microsoft 365 on the go در بالای رابط کاربری ظاهر می‌شود که کاربر را به نصب اپ‌های موبایل مایکروسافت ۳۶۵ تشویق می‌کند. این پیام با لحنی دوستانه و به‌عنوان نکته‌ی کاربردی مطرح شده است و در ظاهر تفاوتی با سایر ابزارهای راهنما ندارد.

درواقع، همین ظاهر فریبنده باعث شده است تبلیغات مایکروسافت در Microsoft PC Manager بدون جلب‌توجه اضافی، به‌عنوان بخشی طبیعی از رابط کاربری جلوه کند. لینکی هم برای دریافت نکات بیشتر ارائه می‌شود، اما در اصل کاربران را به صفحه‌ی اشتراک مایکروسافت ۳۶۵ هدایت می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.