سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 6, 2025
16:31 سه شنبه، 16ام اردیبهشتماه 1404
کد خبر: 192177

رشد 8 برابری سامسونگ در بازار تلویزیون‌های OLED

منبع: دیجیاتو

سامسونگ با بازگشت قدرتمندانه به بازار تلویزیون‌های OLED دوباره به رقیب خطرناکی برای ال‌جی تبدیل شده است.

سامسونگ پس از حدود یک دهه دوری از بازار تلویزیون‌های OLED، سال 2022 با مدل S95B قدرتمند به این عرصه بازگشت. طبق آمارهای جدید، سهم بازار تلویزیون‌های OLED این شرکت در همین مدت کوتاه 8 برابر شده و به 22.5 درصد رسیده است.

براساس گزارش «Sammobile»، رقابت داغ سامسونگ و ال‌جی در سال 2025 می‌تواند بازار تلویزیون‌های OLED پریمیوم را وارد فاز تازه‌ای کند.

سامسونگ حدود یک دهه از بازار تلویزیون‌های OLED فاصله گرفت و در این مدت رقبایی مانند ال‌جی فرصت رشد و تثبیت جایگاه پیدا کردند. اما این غول فناوری کره‌ای سال 2022 با معرفی مدل S95B به دنیای تلویزیون‌های OLED بازگشت و از همان ابتدا عملکرد درخشانی داشت.

طبق داده‌های جدید شرکت تحلیل بازار Omdia، سهم بازار سامسونگ در بخش تلویزیون‌های OLED از فقط 3.1 درصد در سال 2022 به 22.5 درصد در سال گذشته رسیده؛ یعنی رشد 8 برابری طی فقط 2 سال. این روند رشد قابل‌توجه نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان استقبال زیادی از محصولات OLED سامسونگ کرده‌اند و این محصولات به‌زودی می‌توانند رقیب اصلی خود، ال‌جی، را به چالش بکشند.

ال‌جی همچنان با سهم 52.4 درصدی، صدرنشین بازار تلویزیون‌های OLED است و 12 سال پیاپی این جایگاه را حفظ کرده است. معرفی مدل پرچم‌دار جدید سامسونگ برای سال 2025 با نام S95F، با پنل QD-OLED نسل جدید، نرخ تازه‌سازی 166 هرتز، پوشش ضدتابش پیشرفته و پردازنده هوش مصنوعی NQ4 AI Gen 3، نوید رقابت سخت‌تری را می‌دهد.

رقابت سامسونگ و ال‌جی در تلویزیون‌های OLED

براساس پیش‌بینی Omdia، بازار تلویزیون‌های OLED سال 2025 با رشد 7.8 درصدی به بیش از 6 میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید که رکورد جدیدی پس از دوران رونق سال 2021 خواهد بود.

بازگشت قدرتمند سامسونگ به بازار تلویزیون‌های OLED و رشد خیره‌کننده‌اش معادلات این بازار را تغییر داده است. ال‌جی هنوز فاصله قابل‌توجهی با رقیبش دارد اما سامسونگ با سرمایه‌گذاری روی فناوری QD-OLED و توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی، خودش را در جایگاه رقیب جدی و آینده‌دار این بازار مطرح کرده و رقابت این ۲ برند می‌تواند تحولات هیجان‌انگیزی در بازار نمایشگرهای پریمیوم رقم بزند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.